Förlossningar

Nämen alltså, nu händer det något jättekonstigt. Jag har fått sovmorgon (av maken. Ej av dottern. För dottern är sovmorgon ungefär till kvart i sju). Jag har ätit frukost, duschat, borstat tänderna, sminkat mig och packat dotterns väska inför mammaträffen i eftermiddag. Dottern har ätit lunch och jag ska snart värma ett par danska korvar till mig själv. Det konstiga, nej förlåt, det riktigt, riktigt konstiga, är att dottern nu sover middag. Ja, ni läste rätt. Hon sover middag. Och jag är färdig. Jag behöver inte akutduscha, klä på mig, sminka mig och injicera kaffe intravenöst, för jag är färdig. Det är en mycket udda känsla. Jag vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv.

För övrigt, hur coolt är det inte att blogga när man ligger och föder barn? Det ska jag göra nästa gång! Om jag hinner, vill säga. Nästa ska tydligen ploppa ut på halva tiden av första förlossningen, det vill säga hälften av elva timmar. Och jag tyckte liksom att elva timmar gick väldigt fort. Jag berättade ju aldrig för er om förlossningen. Mycket illa. Speciellt om man tänker på att ovanstående bloggar från krigsskådeplatsen itself. En ganska god sammanfatttning av min förlossning är att jag inte funnits ibland er här idag om jag inte hade fått epiduralbedövning. Och att vi hade på Gilmore girls på lilla laptopkompisen under hela förlossningen utom de sista två timmarna. I efterhand fick jag känslan av att personalen tyckte att det var lite wacko. Det var det kanske, men det tog bort fokus lite mellan värkarna.


Efter epiduralen, som jag kan meddela blev satt efter tre ganska misslyckade stick. Bild före epiduralen tror jag inte att någon vill se, även om maken faktiskt dokumenterade det också.  Fast ni kan få se en bild från strax innan helvetet bröt löst om ni vill.

Öppen tre centimeter och käckt promenerandes i parken för att snabba på processen. Det hjälpte.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Förbaskat modigt (dumdristigt) av Stålmannen att ta kort under förlossningen!

2011-10-11 @ 13:26:53
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Catharina et Ebba

SÅ det blir en andra gång... :-D

2011-10-11 @ 20:22:11
Postat av: Anonym

Haha, ser att du också hittat "Att vara någons fru" - mycket rolig blogg!

2011-10-13 @ 12:51:14
URL: http://jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!