Tidsoptimist 2.0

Åh, apropå tidsoptimist! Idag var jag hopplös på riktigt. Man kan ju tro att jag lärt mig att planera litegrann iallafall. Nej. Idag skulle vi hälsa på svägerska (min) och kusiner (Isabelles) i Höör. Jag orkar inte gå in på några detaljer, det är jag rent för trött för. Det enda jag tänker säga är att maken fick lämna jobbet en stund för att köra mig till stationen för att jag skulle hinna med tåget. Det räcker att jag säger det.

Nu är vi ganska nyligen hemkomna. Maken nattar dottern och jag gör pommes, som snart ska doppas i bearnaisesås till en hygglig bit entrecote. Idag skippar vi grönsakerna. Men vin är ju inte bara vin, utan också frukt, och frukt är ju nästan grönsaker. Äh, jag har iallafall inte rökt på över ett år. Det är huvudsaken.

Imorgon tänker jag försvara mitt Idol-beroende för er. Eller förklara det iallafall. Och kanske också berätta lite hur jag är med kändisar. Jag är inget vidare med kändisar. Ikväll orkar jag precis bara peta i mig fet mat och dricka vin framför Gilmore Girls innan jag går och lägger mig. Det tar på krafterna att kuska runt i inlandet med en bebis.

P'tach på er!*

*Det är klingon. Maken har lärt mig att prata klingon. Det ni.

Kommentarer
Postat av: Kikki

P'tach på dig själv! Ohoj, klart att vin är grönsaker!

Förstår inte varför folk inte fattar det....

2011-10-08 @ 20:06:13
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Malin

Pommes är ju potatis som är en rotfrukt. Närmare grönsak än så kommer man knappt.

2011-10-10 @ 07:56:37
Postat av: Tutorail

"äntligen" måndag.. händer det något spektakulärt i veckan?

2011-10-10 @ 08:11:20
URL: http://tutorail.blogg.se/
Postat av: Therese

Tidsoptimister är vi väl alla någon gång ibland, och ibland utbryter det panik och andra gånger kan man klara av det =) Mysigt med sådaan god middag!

2011-10-10 @ 08:16:21
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!