Solsidan-mamma no more

Tacka mjukast för ert medhåll i frågan om kvinnoförnedrande texter. Jag följde ert råd och mailade in texten till Sydsvenskan igår, så med lite tur blir den publicerad.

Minns ni att det var JAG som var Solsidan-mamman för några månader sedan? Det var Isabelle som snurrade runt, pruttade med munnen och gjorde allt möjligt innan de andra bebisarna i mammagruppen. Och minns ni hur ödmjuk jag var? Pratade om att det säkert var för att jag gått nitton dagar över tiden och whatnot och att de andra bebisarna säkert snart skulle börja rulla runt rummet. Well, no more, I tell you! Nu är det en annan tjej som har tagit täten. Hon sitter själv, äter tre mål om dagen, står på huvudet och läser Sartre baklänges.

Isabelle däremot har helt slutat att äta annat än minsta möjliga mängd ersättning. Det där med smakportioner som funkade perfekt för två veckor sedan ratas nu i en rasande takt, såväl mango som potatispuré. Sova hela nätter är också ruskigt överskattat, även om det för två veckor sedan var det nya svarta. Kort sagt har man alltså inte en aning om någonting när man har en bebis. Igår var hon högst på listan över tänkbar kandidat till Nobels fredspris, idag äter hon inte ens potatispuré. Jag antar att det är så livet är. I will keep my ödmjukhet!

Kommentarer
Postat av: Kikki

Haha! Jag mejlade också sydsvenskan igår om ditt inlägg.

2011-10-26 @ 14:27:56
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!