Smugglosmurf- nu med lukt av skogsbrand.

Nu har vår familj någorlunda väl landat i Malmö igen. Jag säger någorlunda, för natten till idag fick Isabelle för sig att det var dags för partaj. Hon måste ha blandat ihop lördagar och söndagar. Eller så planerar hon att jobba på krogen i framtiden, för de festar ju ofta till det på söndagar. Hon har alltså sovit mellan kvart i två och halvsex. Vi har sovit i skift, jag och maken, men det är synd att säga att någon av oss är vidare pigg. Själv ser jag dubbelt av trötthet, och maken har jag skickat i säng eftersom han suttit bakom ratten i närmre fyra timmar idag. Isabelle har förstås sovit i bilen och är oklanderligt pigg och leker nu med sin nya favoritleksak, snusdosan.

Aslan visar sitt missnöje med att vi lämnat henne i kattpassarhänder och ligger på badrumsgolvet och tjurar. Jag tror att hon vill meddela oss att hon nu är mer kompis med våra silverfiskar än vad hon är med oss. Men det är bara vad jag tror. Apropå badrummet kan jag meddela att de stängt av varmvattnet IGEN. Efter tre dagar på landet luktar jag inte precis som någon nyponros, utan snarare skogsbrand. Jag har inte tvättat håret sedan i fredags och ser nu ut som en skogskvinna. Jag är bara tre missade hårtvättar från dreadlocks. Och jag måste gå och handla. Kaffet är slut, vilket räknas som smärre katastrof. Klass 3-varning. Finns det? Isåfall är detta definitivt en sådan. Jag antar att jag och Isabelle får gå och handla. Bara de inte kastar tomater på oss i affären för att vi luktar skogsbrand och nästan har dreadlocks. Kanske ska handla på Möllan. Jag tror de har större acceptans för både hoptovat hår och lukt av skog i den delen av stan. Men jag är inte helt säker på det heller. Nåväl, summa summarum kan ni nu räkna mig som återkommen från skogen. With the added twist of myggbett i ena handflatan and the smell of skogsbrand. 


Isabelle lär känna Rusty.

Utsikt över sjön.

Maken ror en brygga.

Jag och Isabelle hängde mest i skogen bland myggen.

Jag i en vanvettigt orange och luddig skogströja.

Kommentarer
Postat av: Kikki

LOVELY pics och välkommen hem! Hoppas ni fick tag på kaffe - klass 3 varning skojar man inte bort.

2011-10-03 @ 18:52:29
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!