Natten är dagens mor

Natt utan dotter har förflutit smärtfritt. En mycket bisarr känsla att kunna se på film i sovrummet på kvällen och få sova ostört från halvtolv till halvnio. Fast man måste ge Hår av hin lite cred, för hon gjorde sitt bästa för att väcka oss vid sextiden genom att först kräkas och sedan försöka krafsa över det med parkettgolv i tjugo minuter. Aslan har fortfarande inte lärt sig att det är föga lönt att försöka gräva ner spyan i parkettgolvet, men jag antar att trägen i vissa fall kan vinna.

Vid lunch ska vi hämta dottern och innan dess ska vi passa på att gå och handla. Det är en av de grejer som är så oändligt mycket lättare att göra utan barn. Dessutom känns hela världen lite klarare i konturerna när man fått sova en hel natt.

Kommentarer
Postat av: Henrik Henziger

Grattis till en hel natts sömn! Sååå välförtjänt! Ni kan väl berätta nästa gång vi ses hur det var? Jag minns inte... ;)

2011-10-31 @ 11:35:11
Postat av: Frikadellen

Jag misstänker att kräkandes Aslan inte är ditt barn? Hel natts sömn är magisk. Min avkomma sover till halv fem på morgonen, så jag har bestämt mig för att låtsas att det är hela natten, det är ett bra antal sammanhängande timmar iaf och de tär ja gnöjd med.

2011-10-31 @ 20:15:17
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!