Utvärdering av natten

Ett tag var jag helt säker på att vi fått fel välling, typ rave-vällingen istället för godnattvarianten, men efter några timmar av extrem vakenhet insåg vi att det istället var en förkylning som smitit in ungefär samtidigt som godnattvällingen. Alltså ska vi inte dissa godnattvällingen helt än, även om jag trots allt har mina tvivel.

Dottern var vaken från 23.00 till 02.20 utan någon som helst sömn. Maken sov på soffan till fem, och när jag höll på att börja gråta av uppgivenhet efter att ha sovit mellan halvtre och halvfem (vilket var tiden då dottern återigen slog upp ögonen) var det min tur att sova ett pass på soffan, och därefter en sväng i sovrummet. Sedan har maken fått sova en sväng medan jag och dottern roat oss med en långpromenad.


Ändå ganska glada. Efter omständigheterna då.

Ikväll ska vi försöka oss på att hyra en film. Det ska bli intressant. Jag vill se Bridesmaids och maken vill se... ja, inte Bridesmaids iallafall. Vi brukar kunna vara kvar i videobutiken ganska länge och ha långdragna och bitvis hätska förhandlingar, men nu har vi ju en dotter som troligtvis inte kommer att tillåta någon längre utflykt. Vi räknar också med att dottern kommer att vara vaken en stor del av kvällen. Och eventuellt natten. Troligtvis natten.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Kanske ni ska hyra var sin film då, om ni tänker vara uppe hela natten menar jag...

2011-11-19 @ 17:18:33
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!