Gås och giftbollar

Det verkar som att Mads Mikkelsen har satt de senaste dagarna på fast forward. Ni vet ju, de går så fort alla dagarna (läses med weirdo dansksvensk dialekt för bäst utfall). Idag verkar dock tiden ha stannat upp en smula. Jag och dottern har varit hos min guru, aka moder till 14-månadersdotter, som ger mig råd och tips och berättar för mig att det är nästan omöjligt att kväva sin egen dotter med små smulor av vitt bröd med smör på. Det är sådant jag inte vet, men behöver veta. Igår satt jag och maken och fegade med små bitar bröd, som vi först gav till dottern och sedan direkt tog ifrån henne av rädsla för att hon skulle dö. Det är sådant hon kommer att berätta för sin terapeut sedan när hon blir vuxen. Traumat att få och sedan bli fråntagen. Tuffa grejer att hantera. Barnen i Afrika et cetera.

Efter att ha traumatiserat dottern åkte vi till svärföräldrarna, aka farmor och farfar, för att äta en onaturlig mängd gås, sås, gelé, rödkål, potatis och giftbollar (=dotterns kusins benämning av brysselkål) följt av en obscen mängd äppelkaka med vaniljsås. Efter en tupplur på tio minuter såg dottern sedan till att underhålla massorna ända till halvnio, då hon däckade för att faktiskt sova sig igenom hela natten, trots både bussfärd hem och överflyttning till sin säng. De säger att det händer plötsligt.

Hon vaknade inte ens klockan fyra när grannen mittemot sedvanligt blev avsläppt av en av sina erövringar, som tyckte det var en bra idé att tuta en sisådär tio gånger. Förrförra veckans erövring tyckte det var en bra idé att köra runt, runt i en snäv cirkel klockan fyra på morgonen, medan grannen skrek till honom att han skulle åka hem och göra något obscent med sin fru. Jag tror att grannen mitt emot är utsänd för att få oss att minnas the goings on of Nobeltorget. Det ska bli spännande att se vad nästa veckas erövring ska hitta på. De har alltid bil, så det brukar vara bilrelaterade grejer som händer. Det skriks ofta också, men ibland sätter de bara på stereon väldigt högt och dansar utanför bilen. Som sagt, väldigt Nobeltorgesque! Kul att veta att det finns folk som är up and about sådär tidigt på morgnarna och har fantasifulla idéer om vad man kan hitta på också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!