Godnattvälling?

Ok, vi har gått igenom det hela noga med Isabelle. Hon har fått studera förpackningen med alla sinnen, mest med munnen om vi ska vara ärliga och vi har pedagogiskt förklarat hela det här med hur månen är den enda som är vaken på natten och hur alla andra bebisar som får den här vällingen sover i tolvtimmarssjok. Titta här, har vi sagt, vilken trött bebis på förpackningen. Den ska äta sin välling och sedan sova i tolv timmar, har vi sagt.

Nu är det bara att vänta och se. Jag har lusläst innehållsförteckningen, men har svårt att hitta den godnattiga substansen. Vi bibehåller dock en positiv attityd och hoppas på det bästa.


Månen är bakom giraffhuvudet. Giraffhuvudet i sin tur är där för att dölja namnet på det företag som tillverkar denna suspekta godnattvälling. Deras namn hemlighålls tillsvidare, tills de bevisat sin trovärdighet. Som ni ser är bebisen på bilden väldigt trött. Det bådar gott. Nu tycker jag att vi alla tar ett glas vin så håller jag er uppdaterade om sovstausen och godnattvällingens eventuella förträfflighet.


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Jag tror att den hemliga substansen är ... havre !!! så att de små barnen ska bli proppmätta och därmed trötta (det påstås att man blir trött när man är mätt. Själv vet jag inget om det, brukar inte bli så mätt, är dock alltid trött).

Lycka till!

2011-11-18 @ 20:02:11
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Kikki

Så länge det inte är socker så...

2011-11-18 @ 21:26:12
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!