Propaganda?

När man sitter i soffan och ammar mest hela dagen blir det mycket tv-tittande. Jag ska snart ge mig på de ryska klassikerna, men just nu blir det dagtids-tv och mammaböcker för hela slanten. I slutet av graviditeten skulle jag läst på vad som händer när bäbisen väl kommit ut, men jag läste bara om samma graviditetskrämpor om och om igen. Så nu får jag alltså ta en crash course i bäbisomhändertagande så att Isabelle är i trygga händer.

Tv-tittandet är mest när mammaböckerna ligger för långt bort för att jag ska kunna nå dem. Jag har börjat följa en serie som jag fullkomligt avskyr, men måste titta på bara för att den är så uppenbar propaganda för Republikanerna att det nästan är skrattretande. Huvudpersonerna är en familj på ungefär femtontusen personer. Det beror troligtvis på att preventivmedel är djävulens påfund, för ingen med förståndet i behåll hade velat skaffa femhundra barn (eller åtta kanske de är. Har tappat räkningen).
Pappan är präst (givetvis) och mamman är hemmafru. Vad skulle hon annars vara förresten? Hon är ju konstant antingen gravid eller tar hand om småbarn. Alla barnen är välartade utom den äldsta dottern, som är familjens stora (och enda) skamfläck. Hon har just skiljt sig (ve och fasa!), trots att, som hennes förnuftiga lillasyster så vettigt uttryckt det, hon haft världens bästa maka och mor som förebild under uppväxten. Alla de femhundra barnen är omtänksamma och lillgamla och ingen tänker idka någon slags otukt innan äktenskapet. Näst äldste sonen råkade ha sex en gång, men det antyds (och inte särskilt diskret heller) att detta varit verket av en slampig fresterska utsänd av Hin Håle själv. Denna fresterska tvekade inte att hoppa i säng med en av vännerna till ett av de femhundra barnen efter att ha lägrat näst äldste sonen, men straffades tillbörligen med en graviditet. Jojo, så går det! Så går det när man har en sund sexualitet och ägnar sig åt äktenskapliga aktiviteter innan man ingått äktenskap! Man får skylla sig själv minsann. Den blivande fadern är föga intresserad av något barn och givetvis inte heller av fresterskan som så lättvindigt lockat honom i fördärvet. Stackars pojke, som fått sitt liv så snabbt sönderslaget! Nu har han den hårda vägen fått lära sig vad som händer när man ägnar sig åt otukt. Näst äldste sonen gör rätt han, som kastar sig in i ett äktenskap med någon han just träffat, så att Gud inte straffar honom för hans lösaktiga beteende.
För er som har möjlighet, missa inte detta fantastiska frosseri i goda, republikanska, hederliga värderingar. Förvänta er inte subtilitet och ni kommer inte att bli besvikna! 10.45 på femman, kära vänner, jag ger er: Sjunde Himlen!


Från Discshop.se
(Det där är inte alla barn. De har flera stycken till. Iallfall två till.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet inte vad jag ska skylla på men jag har också råkat fastna framför den serien några gånger. Jag kan därför berätta att de båda killarna till vänster inte är några av barnen.

Jag tycker att den är så lustig att se eftersom den nästan alltid har ett tema. Något avsnitt handlade om faran och synden med rökning. Så helylle att man blir lite lätt illamående.

2011-05-16 @ 23:23:16
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Haha den såg jag oxå under min f-ledighet

2011-05-17 @ 13:37:53
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Elna

Åh fy tusan! Är det för övrigt i den här serien de brister ut i sång i tid och otid? Då har jag nog sett ett halvt avsnitt... Anar instinktivt att Sarah Palin tycker att det är en alldeles förträfflig TV-serie!

2011-05-17 @ 22:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!