Lilla Isabelle

Nej, jag har inte dött i barnsäng. Men jag har fött barn, även om ni kanske trodde att jag skulle vara gravid i ett par år till. Idag fyller lilla Isabelle 10 dagar och jag tar hänsynsfullt tillbaka allt jag sagt om att jag inte förstår hur folk med spädbarn har så ont om tid. Man hinner ingenting! Jag sitter i min soffhörna och ammar mest hela tiden. Idag ska vi försöka gå på mormors 70-årskalas på Salt och Brygga.

Well, här är hon iallfall, lilla Isabelle, premiär i bloggvärlden:



Bloggandet har fått prioritet efter:
1. Mat till Isabelle.
2. Mat till oss.
3. Sömn.

Dessa tre punkter känns basala, men tar upp pretty much 24 timmar om dygnet. Fascinerande.

Fakta:
Isabelle vägde 3680 gram när hon kom till världen den 27 april och var 52 cm lång. Förlossningen tog 12 timmar och var relativt fruktansvärd. Fast för att vara 12 timmar kändes det som att det gick ganska snabbt.

Ingen litterär höjdpunkt, detta blogginlägg, men jag hoppas kunna återfinna mitt forna språkbruk någon dag snart.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Yay! Hurra!

2011-05-07 @ 15:50:50
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Yasmine

och hon är ju så ljuvlig ! jättegrattis och lycka till ;) om det är någon tröst så blir det bättre med tiden. Om inget annat så är hämnden ljuv, vänta tills hon är 15 och det är ni som får väcka henne istället, det är alldeles underbart - hehe

2011-05-07 @ 19:13:01
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken sötnos! David konstaterade direkt hur lik hon är dig!

2011-05-08 @ 09:07:39
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!