15-kilosbäbis

Idag har anledningarna till gårdagens muffinsbak varit på besök, det vill säga de kvinnor som för tillfället är mammalediga på mitt jobb. De är mina mammaguruer som kan svara på frågor som "Kan deras huvud trilla av när man sätter på dem tröjor?". De ger mig också hopp med sin blotta uppsyn. De är glada, har gått ner i vikt och går inte längre som ankor. Kort sagt, de förtjänar muffins.

Inatt drömde jag en mycket störande dröm om en bäbis som var stor som en treåring. När jag försökte sätta på honom en tröja i storlek 56 sa han till mig att det absolut inte skulle gå. Vår nyfödda bäbis vägde alltså ca 15 kg och pratade flytande, ja till och med lite nedlåtande. Ska erkännas att en lättnadens suck drogs när jag insåg att det bara var en dröm.

Igårkväll var jag vaken osedvanligt länge. På fyra kanaler samtidigt var det CSI eller CIS (eftersom det är samma bokstäver utgår jag ifrån att det är ungefär samma programidé) av vilka det finns noll intresse. På en annan kanal började det strax efter halvtolv något så konstigt som ett program där de följer parkeringsvakter i vardagen. Jag förstår intresset av att följa vårdpersonal, brandmän, poliser, kockar och kanske till och med mäklare. Men parkeringsvakter? Visst, de hade onekligen försökt göra det spännande med lite dramatisk musik i de kritiska situationerna (inte direkt otippat någon som fått böter som inte tyckte att han förtjänade det), men det blev helt enkelt inte särskilt spännande hur de än bar sig åt. Det går ikväll igen, samma tid, men jag tror inte att jag ska se det igen.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Slår vad om att du sitter klistrad vid TVn ikväll. Bergis har du en hemlig dröm om att bli P-Lisa och få betalt för att ställa till det för puckon som inte kan parkera. Själv hade jag ÄLSKAT det! (Tills folk börjar skrika på mig...)

2011-03-30 @ 07:25:36
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!