Stroke?

Imorse när jag vaknade klockan sju, vilket alltid är bättre än att vakna 01.30, trodde jag att jag hade fått en stroke. Var alldeles simmig i huvudet och när jag slog på tv:n för att kolla text-tv (ja, jag måste erkänna att jag är en text-tv-nörd. På mornarna måste jag relativt snabbt försäkra mig om att inget alltför otrevligt hänt i omvärlden. Jag har aldrig förstått mig på folk som kan gå flera dagar utan att ha koll på att det brutit ut ett brutalt inbördeskrig någonstans till exempel. Jag hade till och med en kollega som inte hade koll på den där läskige Malmöskytten under den första skräckveckan när han sköt mot folk varannan dag. Detta trots medias intensiva rapportering OCH att hon bor i centrala Malmö.) så fick jag inget sammanhang i en bilolycka med tre döda, trots att jag läste samma text fyra gånger. Kände mig som en dyslektiker där bokstäverna hoppade runt i jenkatakt. När jag sedan pratade med maken slängde jag om bokstäver och ord i skumma formationer. Eftersom inga kroppsliga svagheter kunde uppmärksammas uteslöt jag stroke och jag känner mig sedan länge helt återställd. Jag är en typisk sån människa som kommer att ignorera alla tecken på sjukdom om jag blir allvarligt sjuk och kommer säkert inte att söka förrän cancern spritt sig så mycket att jag inte längre kan gå. Tur att jag har maken som kommer tvinga mig att söka hjälp långt innan dess. Han är klokare än vad jag är när det kommer till sånt.

Idag har jag badat i badkaret och lyckats klippa mina tånaglar. Inte det lättaste ska jag säga er. Jag har även läst ut den relativt mediokra boken Elsas Värld av Sofi Fahrman (nej, den var inte särskilt bra. Det var inte Elsas Mode heller. Jag vet inte varför jag har läst dem. Snart kommer den tredje delen som jag säkert också kommer att läsa.), varit hemma hos N, P, och J för en eftermiddagsfika samt handlat min egen vikt i choklad, ostbollar och Gott och Blandat på vägen hem. Nu puttrar Bolognese i en gryta på spisen och jag försöker låta bli att röra påsen med Gott och Blandat innan maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!