Och på den sjunde dagen...

Jag är inte religiös. Faktum är att jag är så icke-religiös att jag strax efter att jag fyllt 18 manifesterade detta genom att gå ur Svenska kyrkan. Fast det finns ett undantag. När något är riktigt hemskt, riktigt sådär överjävligt så att det känns helt omänskligt påfunnet, som att det är för utstuderat obehagligt för att en människohjärna skulle ha kunnat tänka ut det, DÅ blir jag religiös. Och nu har jag genomskådat det:

Dag 1 skapade han tröttheten.
Dag 2 skapade han illamåendet.
Dag 3 skapade han kissnödigheten.
Dag 4 skapade han humörsvängningarna.
Dag 5 skapade han ryggontet.
Dag 6 skapade han andningsbesvären.

Och sen, på dag 7, tro inte att han vilade, o nej, det hade varit alltför barmhärtigt. På dag 7 skapade han något så ont att jag inte ens klarar av att nämna dess rätta namn på denna blogg. Låt oss kalla det för GUDS VREDE. När GUDS VREDE drabbar en, på den sjunde dagen, då ser man tillbaka på de andra sex dagarna med blid längtan. I jämförelse med GUDS VREDE var kissnödigheten, de hysteriska gråtattackerna och tröttheten rena smekmånaden. Att stå och gråta i korvkön på IKEA är något man gladeligen gjort dagligen om man bara sluppit denna GUDS VREDE som plötsligt drabbat en, hårt och obarmhärtigt. Fast man motionerat (nåja, promenerat lite iallafall), fast man ätit fiberrikt och druckit mycket vatten, ja, fast allt genomförts precis som det skulle med önskvärt resultat dagligen så har man inte sluppit undan denna vrede. Något så orättvist, mina vänner, gör att man blir religiös. Omgående.

Nämns det inte i mammaböckerna? Jodå. I milt förbigående, liksom sådär by the way, precis som om det skulle vara någon slags parentes. I tell you, det är ingen jäkla parentes!! Tortyr är mer dess rätta namn. Tortyr, orättvisa, obarmhärtighet och GUDS VREDE!
Sedan tvingas man gå till apoteket (efter att ha "välkomnats till klubben" av barnmorskan), som i någon slags seriestrip och köpa botemedel som man tidigare bara skrattat rått åt när man sett reklam för det på tv. Lika bra att skaffa den där tatueringen i svanken direkt, så att man har det gjort. Kanske kan det ta bort den andra smärtan tillfälligtvis iallafall.

Kommentarer
Postat av: Tove

Usch usch usch! För mig va de tvärtom under graviditeten, men sen efter då kom GUDS VREDE så de hette duga! Så nu vet du vad som väntar dig om du blir sydd sjumiljoner stygn som jag blev...

Kram

2011-03-17 @ 21:21:33
URL: http://toow.blogg.se/
Postat av: Malin

Är der förstoppning eller kanske hemorojder du talar om? Inte trevligt något av det.

2011-03-17 @ 23:07:45
Postat av: Elna

Men usch vad hemskt, du vet att det bara är att ringa eller maila mig om du vill prata! Kram!

2011-03-18 @ 10:33:15
Postat av: Yasmine

kram

2011-03-18 @ 12:42:49
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!