Ledig dag nummer 3

Idag har jag inte stigit upp klockan fem. Däremot har jag varit uppe och kissat tre gånger under natten. Intressant att tre droppar kan utöva ett sådant tryck att man vaknar och tror att man behöver kissa litervis.

Eftersom vi hade middagsgäster igår innebär det att lägenheten idag fortfarande är välstädad och fin och jag kan således ägna mig åt något annat än att städa. Hade jag, som jag vet att jag våndats över tidigare, varit en smula mer händig hade jag hängt upp gardiner och tavlor, fogat köksgolvet och silikonlistat kakelranden, men eftersom jag inte är det får jag hitta andra aktiviteter. En av dem är tyvärr att åka till jobbet, något tidigare än jag hade beräknat. I all min nedräkningsprakt inför ledigheten hade jag helt missat att fylla i ansökan om föräldraledighetsblanketten. Visste inte ens att det fanns en sådan blankett, men chefen upplyste mig igår om att en ifylld sådan är vital för att jag ska få pengar utbetalade. Alltså, ett besök på jobbet först på listan. Eftersom jag kommer att elefanta iväg mig till jobbet är steget kort till Polarn och Pyret, som blir nästa punkt på kartan tack vare ett välriktat presentkort från brodern och svägerskan.

När maken kommer hem tror jag att vi har kommit överens om ett besök på IKEA för fortsatt barnrumsinventering. Han har utlovat engagemang och initiativtagande. Jag har lovat att inte brista i gråt. Jag tror att vi ska klara av det.

P. S. Dag nummer tre med basgång från grannen. Jag bidar min tid och utlovar tyst hämnd i form av bebisskrik. Vem är jag att klaga på lite basgång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!