Kudde



Ovan synes min finfina nya amningskudde. Svägerskan tipsade om att man faktiskt inte behöver köpa en snuskdyr kudde (också den röd med stjärnor. De vet hur de ska få mig hooked, de där tjuviga bäbistillbehörsmänniskorna!) som heter just amningskudde, utan att det går precis lika bra med en vanlig kudde. Väl talat, tyckte jag, och köpte igår denna finfina amningskudde för mer än halva priset. Inga stjärnor, men fin ändå. Jag är lite oroad över att jag själv inte insett att det förstås inte behöver vara en specialtillverkad amningskudde förrän någon sade det till mig. Får havandeskapsledigheten det att snurra saktare i hjärnan? Faktum är att det känns väldigt konstigt att inte gå till jobbet, men man vänjer väl sig?

På dagens agenda står mer bäbisshopping. Idag mer budgetvariant i form av basplagg á la H&M. Ska träffa svägerskan på G-knappen om en timme, vilket är något av en utmaning med tanke på hur lång tid jag numera tar på mig för minsta vardagssyssla, men det ska nog gå bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast jag måste ju säga att jag lånade en amningskudde av Min svägerska Helen, och den var FANTASTISK. Så klart funkar det med en vanlig kudde men tjena vilken skillnad det ändå är!(Som snabbmakaroner och färsk spenatpasta)

2011-03-03 @ 14:21:13
Postat av: Malin

Jag trodde att en amningskudde var U-formad. Så att man satt i "U:et" liksom. En kompis hade en sån. Den var jättebra om man blev trött i armen när man var på besök och höll lille bebben.

2011-03-03 @ 14:47:38
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Git

Vill du ha en amningskudde så har jag en som bara ligger och skräpar i skåpet. Den är med "Lilla Anna och Långa Farbrorn" tror att där är "Spöket Laban" också. Kostnad = gratis!!!!

2011-03-03 @ 18:49:01
Postat av: Kikki

Ta den! (Heja Git)

2011-03-03 @ 20:28:53
Postat av: Sessatessan

Jag röstar också för en "riktig" amningskudde! Kanske inte så mycket i början men de små liven växer fort och blir tyngre... då är det skönt med en "riktig" amningskudde så man slipper sitta med hela tyngden på armarna!

2011-03-03 @ 21:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!