Ingen tycker om fulla flickor

Det är ju ingen särskilt rolig kändis som är gravid samtidigt som jag, och jag har tidigare klankat ner på henne hårt ("Ingen tycker om fulla flickor"-kommentaren satte henne på skam i min feministbok) men jag måste ju ha en kändis att identifiera mig med såhär i höggraviditeten och då blir det Ebba von Sydow. Idag ska hon plantera blommor på sin balkong. Själv ska jag... ja, alltså, jag vet inte riktigt. Ta det lugnt och utvärdera effekten av de två Panodil jag just tog och se vad de tillåter för aktivitet.

På mammasidorna står det att bäbisen nu är färdigbakad och bara väntar på förlossning. Precis som jag alltså (fast jag är kanske inte färdigbakad). I praktiken innebär det att bäbisen kan födas precis när som helst. Den kan också födas om fyra eller fem veckor och det är också normalt. Det är ett rätt långt tidsspann. Nåväl, det finns tavlor kvar att hänga upp på väggarna, det finns storkok som ska tillagas och frysas och det finns fortfarande bäbisgrejer kvar att tvätta, så jag ska nog kunna fylla tiden. Känner mig som quite the hemmafru och det känns som det är flera månader sedan jag jobbade. Skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!