Försäkringskassan

"Du har plats 145 i kön". Jag visste att Försäkringskassan skulle försöka ge mig en stroke, och säkert som amen i kyrkan är det 144 personer före mig i telefonkön första gången jag ringer dem. "Just nu är det 30 handläggare som svarar i telefon". Sedan sjönk antalet handläggare oroväckande snabbt från 30 till 27. När de bara var 27 gav jag upp och lade på luren. Vi får väl se om det kommer in några pengar på kontot på måndag. Man borde ha sparat ihop pengar Joakim Von Anka-style innan man blev gravid, så hade man sluppit vara beroende av den där Försäkringskassan. Trevliga bonuspengar är dock på väg in. Det kallades för "lön" på internetbanken och bestod av nästan 5000 pix. Jag har ju just inte jobbat någonting den senaste månaden, men tackar och bugar för den genrösa pengen som är på väg. Man ska inte ställa så mycket frågor när det handlar om pengar som är på väg till en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!