Farbror Nilsson


Bildbevis från Bokskogen.

Bokskogen var faktiskt riktigt trevlig. Som Helsingborgare måste jag dock försvara Kullaberg/Mölle som överlägset utflyktsmål i Skåne, men det är ju en rätt bra bit att köra bara för en naturskön promenad.

Idag har jag köpt världens dyraste tomater, men till deras försvar var de himmelskt goda. Jag är av okänd anledning svensk mästare på att hitta både livsreferenser samt citat som kommer från Madicken, så med risk för att låta skum kände jag mig som Farbror Nilsson imorse. Jag vaknade tidigare än maken och bestämde mig för att ta en liten före-frukosttur till Västerlivs (trevlig åt det exklusiva hållet, men sanslöst dyr, kvartersbutik) för att inhandla nämnda snuskdyra tomater, frukostbullar och apelsiner till färskpressad juice. Att kliva ut en tidig söndagsmorgon i solskenet på Ribersborg med utsikt över Turning Torso fick mig att, som Farbror Nilsson så klokt uttryckte det på Valborgsmässoafton lätt påverkad av alkohol och med en cigarr i näven, känna livet i mig. Många kloka citat kommer från dessa Madicken-karaktärer, I tell you.

På gravidfronten känns magen idag dubbelt så stor som igår och tynger nedåt på ett sätt jag inte tycker den har gjort innan. Äh, who am I kidding, det kommer ingen bäbis innan beräknat födelsedatum. Ska inte dra med er i mina vanföreställningar (eller vanförhoppningar snarare).

Kommentarer
Postat av: Yasmine

hey, bebis måste ju kasa ner lite för att komma ut ;)det bästa med det är att man äntligen kan andas igen =)

2011-03-27 @ 22:24:14
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!