Sömnlös, Hår av Hin och tvättid

Det man har lärt sig på åtta veckor är att man egentligen inte vet någonting och lärt sig leva med det. Inatt har dottern vaknat klockan två, ammat och somnat om, sedan klockan kvart över fyra, ammat och somnat om hjälpligt. Dock med det vi i vårt hem kallar för gubbagnöl. Gubbagnöl är ett läte som vid en blind lyssning allra mest påminner om någon slags harklande och stånkande man i åttioårsåldern. Vi vet inte vad det betyder, men har lärt oss att sova bredvid det. Man kan det om man snittat tre timmar sömn i stöten de senaste två månaderna. Klockan sex vaknade dottern igen för ett skrovmål, men var därefter ej på något slags humör att somna om. Maken visade sig envisare denna gång och lyckades vagga henne till sömns på en timme, varpå hon sedan vaknade klockan åtta. Då gav vi upp. Nu har jag, efter att ha jagat katten i trapphuset med en skrikande dotter i barnvagnen bredvid mig, ursprungligen på väg ner i tvättstugan, lyckats få henne att somna. Dock med förvissningen att hon kommer att vakna hungrig vilken minut som helst, och om inte innan så helt klart när vi ska ner i tvättstugan om 20 minuter.

Positivt: Jag är avprogrammerad från Sjunde himlen. Har inte sett det på flera dagar.
Negativt: De putsar fasaden på andra sidan nu. Här är varmt och instängt, men jag orkar inte storstäda hela lägenheten en gång till, så får snällt hålla fönsterna stängda som någon slags fånge. Avskyr instängd luft. Maken kallar mig impopulärt för vädringsfascist. Själv är han ostfascist, men det kan vi diskutera en annan gång.


Rea på H&M. Perfekt när man fortfarande har några kilo kvar att gå ner men ändå behöver nya kläder.


Man vågar inte gå för nära precis när hon har somnat.

Feck, nu är det dags att gå ner i tvättstugan. Den här gången önskar jag mig en fortsatt sovande dotter och ett Hår av Hin som håller sig kvar inne i lägenheten när jag öppnar ytterdörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!