Utflykt


I fredags åkte Isabelle tåg för första gången. Vi har varit fiffiga och köpt sommarkort så att vi kan semestra i närområdet, eftersom vi troligtvis inte känner för att åka några längre sträckor just för tillfället. Isabelle gillade att åka tåg så länge hon slapp ligga i vagnen, och eftersom det ju är hon som bestämmer det mesta för tillfället så fick hon sin vilja igenom. Färden gick till Hyllinge där Isabelle fick träffa sin kompis Maja, som är åtta timmar yngre. Tillsammans hängde de i babygymet,


sov


och sedan bajsade Isabelle ner sin fina Polarn och Pyret-outfit. Fast det tog vi ingen bild på. Kanske nästa gång om intresse finns. Vi andra, alltså vi som är äldre än sju veckor, åt god mat, grillade och njöt av umgänge med andra småbarnsföräldrar. Det är ganska skönt att umgås med andra småbarnsföräldrar. Man behöver inte ha dåligt samvete för skrik och man kan ha djuplodande diskussioner om bajskonsistens utan att skämmas. Inte för att vi hade det, men vi hade kunnat om viljan hade funnits. Jag har ju lovat alla icke-föräldrar att jag under inga omständigheter ska diskutera bajs, så bara därför vill jag hemskt gärna diskutera det.

På vägen hem erfor jag den där "den som så mycket som kröker ett hårstrå på min dotters huvud ska jag avliva med hjälp av en smörkniv på ett väldigt plågsamt sätt"-känslan. I Lund klev det nämligen på vad som kändes som femtontusen fulla småglin som skulle till Malmö och festa. Med en väldigt liten och försvarslös dotter i vagn blir man varse hur stor och farlig världen är och hur klumpiga och fumliga femtontusen fulla småglin eventuellt kan vara. Jag och maken stod som elaka och sammanbitna säpo-vakter vid vagnen och blängde på alla som kom så mycket som en armslängd ifrån vagnen. Givetvis trillade ingen över vagnen. Då hade ni läst om mig i tidningen. "Vansinnig mor avlivade full studentajävel med smörkniv på Öresundståg" hade det stått på löpet.
 
Nu ska denna anemiska kvinna gå och lägga sig och hoppas på fyra timmars sammanhängande sömn. Det kan gå, faktiskt. Peppar, peppar.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Hade du en smörkniv med dig?

2011-06-19 @ 23:50:12
Postat av: Hedda

Äsch, kör på med bajssnacket, det är ju asroligt :)

Har alltid haft bajshumorn i behåll :)



Jag är nyfiken på vad det är för barnvagn!! Berätta!

I stockholm rular bugaboo, urban jungle, teutonia och brio go. Men den här känner jag inte igen?

2011-06-20 @ 10:43:37
Postat av: Smugglosmurf

Bajshumor är helt klart en underskattad form av humor :-). Båda barnvagnar är Emmaljunga. Vår (den svarta) är av modell äldre och är arvegods från svägerskan.

2011-06-20 @ 13:39:00
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Anonym

ah, emmaljunga! Men den går ju varm här också, konstigt att jag inte kände igen den... Har man väl grottat ner sig i barnvagnsträsket en gång så är man miljöskadad for life.

2011-06-22 @ 13:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!