Sova middag

Det är dags att spärra in mig nu. Idag var det läkarbesök på BVC precis samtidigt som det var Sjunde himlen på tv. Och vaddå då, tänker ni nu. Jo, det ska jag tala om! Jag grämer mig över att jag missade det spännande avsnittet där man får se om skenhelige, korkade sonen gifter sig med den giriga, intrigerande bruden som tvingat honom att köpa en förlovningsring för samma pengasumma som ett medelstort lands BNP. Kan någon vara snäll och ringa polisen och begära handräckning in till Psyk akut? Börjar det bli dags att läsa Tolstoj under förmiddagsamningen istället kanske?

Isabelle sover middag. Det gjorde hon igår också. OCH hon har sovit på nätterna. Jag börjar förstå att vi faktiskt är ganska tursamma. Jag vet att flera av er har sagt det, men jag är lite långsam i vändorna och har börjat förstå det först nu. Idag är dock premiär för att jag helt sonika lagt henne i vagnen i lägenheten och hon har somnat utan att jag behöver gå två varv runt Malmö innerstad. Synd kanske, för jag har ett antal kilo kvar att bli av med, och de försvinner ju inte framför datorn precis. Inga av mina normala jeans passar än, men idag har jag pressat ner mig i det största paret. Med en rymlig tröja över syns inte den överjästa degmagen som väller upp över kanten och hotar att ta över världen. Jag och min plånbok är sådär sugna på att köpa en tillfällig garderob i en storlek större än den ordinarie och jag saknar mina fina gamla jeans. De ligger i en resväska under sängen och ca en gång i veckan tar jag fram väskan och provar ett antal jeans för att se om de går på. Det är en relativt deprimerande sysselsättning som ni säkert förstår.

Nu kanske jag borde anamma det där "när hon sover ska du sova" förresten, istället för att sitta här. Eller så börjar jag baka cupcakes som någon slags Stepford-fru. Vad är förresten skillnaden på cupcakes och muffins? Är det inte samma sak? Jag tror det. Iallfall har jag köpt jättefina muffinsformar på Netto som är prickiga. Ibland gör jag sånt utan att förstå riktigt varför. Och så ser jag mig själv framför mig med sjalett i håret och ett gulligt förkläde runt midjan, skrattandes och bakandes med mjölfläckar på kinderna. När kommer polisen och hämtar mig till Psyk akut egentligen?

Kommentarer
Postat av: Hedda

De där kilona försvinner, stressa inte över det! Isabelle är ju pytteliten än. Tycker du ska unna dig en break från allt sånt tänk en stund, för sjutton gubbar, någon gång kan väl vi kvinnor få släppa all den där utseendenojan och bara få vara? Du har fött barn, du har blivit mamma = det största som händer en i livet. Några kilon hit eller dit - bah. Du har resten av livet på dig att göra dig av med dem, men föräldraledig är du bara en kort tid. Njut av den! Jeansen passar tids nog ändå. Och då vill du ändå inte ha dem för de är för lågt skurna för att ha på sig i sandlådan :) he he, mina var det i alla fall ;)

2011-06-14 @ 15:32:47
Postat av: Malin

Muffins är mycket större än cupcakes. Cupcakes har dessutom frosting på. I övrigt röstar jag på att sova men om du skulle besluta dig för att bli en Stepford fru får du bjuda in på fika.

2011-06-14 @ 15:37:19
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Sov !!!!! (och njut av det, en eftermiddagslur är det bästaste som finns) för övrigt så hade polisen inte tid med handräckning, de ska leta upp dotterns cykeltjuvar tänkte jag så du får snällt stanna hemma och be Peter baka lite cupcakes, kanske med huckle, mjöl på kinderna och ett sött rutigt förkläde?

2011-06-14 @ 19:30:49
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!