Goda råd är dyra. Eller onödiga?



Jag vet, usel blogguppdatering! Det är bara för att jag ordentligt ska få äta upp hur jag skrattade åt det där paret som åt i skift på filmen under föräldrautbildningen. Det är sjukt svårt att få ihop tillvaron med allt vad det innebär. Till och med Ebba von Sydow erkänner det, I tell you! Fast hon hinner ju onekligen med lite mer än jag, men ändå.

Det jag kämpar mest med är att inte bry mig om vad folk tycker om mitt/vårt föräldraskap. Det är svårt. Senast inatt, efter att ha läst en kommentar på makens statusrad på facebook, fick jag ångest över att Isabelle kanske borde sova hos oss i sängen. Så, efter treamningen la jag henne sonika mellan oss i dubbelsängen. Och hon skrek. Och skrek. Och skrek. Hon var mätt, blöjan bytt, allt var bra. Efter 20 minuters tröstande och vyssjande testade vi att lägga henne i vaggan. Hon slutade skrika omedelbart och sov efter fem minuter. Det visar sig, trots att ingen av oss vet vad vi håller på med i det här med föräldraskap, så har vi ändå rätt bra koll på vad just vår dotter tycker fungerar. Det är bara jag som behöver lära mig att vi faktiskt har det och inte få stora skälvan bara för att någon säger att man bör göra på ett annat sätt. Säg till mig på skarpen nästa gång! "Du HAR koll, Johanna", ska ni säga till mig. Och då ska jag lyssna. Förhoppningsvis.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

NI har koll på läget :) För ni är ju trots allt experter på ert barn :) Mitt råd är; gör det som känns bäst för er, då blir det inte fel. Strunt i vad andra säger, råd finns det gott om, sålla och prova er fram till det som fungerar bäst. Ett barn vill ligga i famnet alltid, ett annat får krupp av all närhet och vill ligga för sig själv på golvet ... I know! Trivs hon bäst i egen säng? Grattis ! då kan ni sova gott utan helikopterbarn som snurrar 365 grader natten igenom (puh). Njut av underverket, om 15 år kommer ni väcka henne kl 13 med orden tänker du sova bort hela dagen? - haha

För övrigt så kommer folk alltid att tycka så mycket om ert föräldraskap (och andras) men vem sa att ni måste lyssna? kram kram and keep up the good work! Det funkar ju uppenbarligen, hon är nöjd och glad och varför sova när man kan tillbringa tiden med mamma och pappa ? oj, sorry nästan en uppsats, f'låt ;)

2011-06-08 @ 22:59:15
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Johanna: ni har koll! Ni kommer att fortsätta att utveckla mer och mer koll ju mer ni lär känna Isabelle. Jag ligger just nu för övrigt och trängs med en stor fyra o ett halvt-åring, och svär en ramsa över att vi inte får ha sängen för oss själva.... Kram på er!

2011-06-08 @ 23:04:12
Postat av: Catharina et Ebba

Hej du!

Jai kan berätta att jag fortfarande undrar vad vi håller på med ibland och när prusiluskan ska hämta Ebba ;-) Vår lilla fröken har omväxlande sovit i sin säng och vår. Förr trängdes vi med två snarkande hundar, numera är det en snurrande 1,5-åring. Man tror sig kommit på hur de funkar och då plötsligt dyker något nytt upp. Trots allt slit, gråa hårstrån och microsömn så reder man det. Njut så gott det går för tiden rusar iväg. Kram!

2011-06-09 @ 00:52:37
URL: http://familjenstrumpa.blogg.se/
Postat av: Kikki

Du HAR koll, Johanna!

2011-06-09 @ 07:17:13
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Anneli

Håller med ovanstående. Ni vet mer än ni tror om Isabelle. som Yaze skriver lyssna på tips och sålla. Olika saker funkar på olika dagar, ja bara prova. You go!!!!!!! Ni är superbra föräldrar :D. Kul att ses igår. Kram och hörs snart.

2011-06-09 @ 09:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!