Fotsättning följer

Den mycket spännande cliff hangern jag lämnade er med igår, det vill säga min fot, fo(r)tsätter nu. Den mycket spännande fortsättningen består av att jag ringde till sjukvårdsupplysningen för råd istället för att trakassera de stackars hårt arbetande sjuksköterskorna på vårdcentralen. Tyvärr blev det lite moment 22 eftersom hon rådde mig att köpa allsköns smörja på apoteket, och min fot gick ingalunda ner i ett par skor förrän framåt sena eftermiddagen, och då var foten så pass bra att jag inte kände för att lägga pengar på någon smörja till foten. Alltså: För myggbett i böldform bör man ha alsollösning hemma (personligen har jag alltid tyckt att alsol är rena tramset, men det står för mig) samt eventuellt någon slags antihistaminsalva. Ungefär vad jag trodde de skulle säga. Via vårdcentralen hade jag velat få lite tyngre grejer, typ kortisontabletter eller Stesolid. Har hört att vissa VC-läkare i Malmö är generösa med att skriva ut beroendeframkallande tabletter till kreti och pleti.

Idag går livet i sedvanlig ordning i slow motion. Jag har just duschat och borstat tänderna och klockan är kvart i två. Då har jag förvisso tvättat (och skrämt slag på grannarna, skitig och ovårdad som jag varit innan min hygienkavalkad klockan halvtvå), ätit (frukost OCH lunch), matat dotter, lekt med dotter i babygym, pratat med dotter i babysitter, gått runt i lägenhet med dotter samt gett dotter D-droppar. Nästa plan är att lämna lägenheten. Önska oss lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!