Framsteg

Ni skådar premiäröppning av låda i köket som numera har handtag. I ca en vecka har vi haft lådor, men dock utan handtag. Men nu- no more! Numera öppnas alla lådor med hjälp av handtag.

Sovrummet är det jag själv har ägnat mig åt att inreda. Det vill säga när jag inte uffar och huffar och har ont i ryggen. Jag har ganska nyligen lagt mig till med en ny talang. Eftersom jag inte målar, inte borrar, inte sätter upp lister, inte lägger golv, inte fogar, inte spacklar och inte sätter upp moduler i köket kände jag på ett sätt att jag var tvungen att lära mig åtminstone NÅGOT nytt. Detta nya är att montera ihop IKEA-möbler. TV-bänken var premiär. Det gick över förväntan. I helgen monterade jag ihop två sängbord. Nummer ett tog blygsamma två timmar att sätta ihop. Maken behövde bara rätta till en grej som hamnat upp och ner (fel på beskrivningen från IKEA, helt klart). Andra sängbordet gick på fantastiska 45 minuter OCH helt utan hjälp från maken. Byrån var överkurs, så den hjälptes vi åt med. Och när jag säger hjälptes åt så betyder det att jag monterade ihop två lådor för att sedan dricka alkoholfri öl och titta på när maken satte ihop allt annat. För att utmana läste jag också fel på beskrivningen för att se så att maken var med.

Aslan har funnit sig väl tillrätta. När hon inte dödar silverfisk i badrummet så ligger hon på sin tron i garderoben. Högst upp, ovanpå fyra täcken ligger Hår av Hin och håller koll på världen.


Kommentarer
Postat av: Elna

So you think you can Ernst!!



Snacka om att man är apstolt över varenda möbel man satt ihop. Kan inte du & jag starta inredningsprogram ihop? "Så mekar du ihop en IKEA-möbel utan nervsammanbrott".

2011-02-02 @ 08:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!