Flyttad

Nu är iallafall alla grejer i samma lägenhet. Här må vara lite rörigt och vi må inte ha något fungerande kök än, men iallafall skönt att alla lådor står på ett och samma ställe. Det är ungefär en gassiljon grejer kvar att göra innan lägenheten känns som ett riktigt hem, men jag försöker hålla huvudet ovanför vattenytan. Ser det som bra terapi, eftersom jag i vanliga fall tenderar att vara åt det anala hållet vad gäller ordning och reda. Att då inte ens ha rinnande vatten i köket, nevermind en köksbänk (om inte en kartong lagd över en fristående modul räknas som köksbänk), måste ju vara helt excellent beteendeterapi. Försöker också intala mig att de svältande barnen i Afrika har det värre. Det är nödargumentet when all else fails.



Sådant jag försöker att inte tänka på är att mina nycklar till gamla lägenheten är spårlöst försvunna sedan i lördags. Hade det bara varit en vanlig nyckel som man kopierar utan besvär hade det varit något enklare, men det är dels en tag till porten, som jag inte tror att man får kopiera hur som helst och dels en nyckel till tvättklumpen. Plus en nyckel till säkerhetsdörren. Om det ens går att genomföra, vilket det ju iochförsig borde på något vis, är jag rätt säker på att det kommer attt kosta åtskilliga hundralappar. Hade det hjälpt hade jag rivit ur varenda pinal ur varenda flyttkartong för att hitta dem. Problemet är att någon fick låna dem i lördags och de finns helt enkelt inte i min ägo just nu. Någon lyckligt ovetande själ har dem i sin ficka och har ännu inte hittat dem, och jag har snart gått över gränsen för trakasserier i min jakt på de förbannade nycklarna, så jag får snällt lösa det på annat sätt. Ska alldeles strax ta mig i hampan och gå till en nyckelkopierare. Önskar att någon slänger en spann full med pengar över mig på vägen, för det känns som att plånboken blöder pengar nuförtiden.

På plussidan står givetvis, mycket mer tungt vägande än något annat, att vi äntligen bor på Ribersborg. No more Nobeltorg! På fredag ska alla papper skrivas på och pengar byta händer (konton) och sedan har vi äntligen bara en lägenhet, precis som normalt folk. Äntligen ett slut på dubbelräntor och dubbelboendeavgifter. Och förresten, vad är en borttappad nyckelknippa mot att svälta i Etiopien?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!