Ultraljud nummer 2

Idag har vi tagit oss en titt på Einar/Julia. Tyvärr var hon inte så intresserad av att visa upp sig, utan låg mest med ena armen för näsan och benen uppdragna mot bröstet. Barnmorskan erbjöd sig att buffa på bäbisen lite så att vi skulle kunna se vad det var för en slags sort, men vi respekterade hennes (hans) beslut att dölja sina ädlare delar för oss. Det är ju inte så lång tid kvar nu (gulp!), så vi får helt enkelt tåla oss. Efter en utbildning med ett gediget tillämpat genusperspektiv spelar det heller faktiskt inte sådär jättestor roll vad gäller färg- och leksaksval. Mest vill jag ha en tjej eftersom jag själv är det och känner att det ju är en trevlig grej att ha gemensamt. Bortsett från de ganska suddiga ultraljudsbilder vi fick med oss fick vi också veta att allting såg normalt och bra ut. Hon (han) väger 2 kg nu och förväntas väga ca 3,5 kg när hon (han) kommer ut. Bara det inte blir en heffaklump som jag själv. 4,2 kg är bara för mycket massa att pressa ut.

För övrigt anser jag att det borde vara olagligt med minusgrader samtidigt som det blåser. Fullkomligt omänsklig kyla ute för tillfället.

Vad gäller havandeskapsnedräkning så är det nu nio arbetsdagar kvar. Havandeskapsnedräkningen kommer inte att bli lika exalterad som semesternedräkningen, dels för att det är för kallt för att vara exalterad och dels för att jag är för flodhästig för att vara exalterad. Mest ser jag fram emot att få ligga kvar i sängen i godan ro på mornarna och att få det sista lägenhetsfixet ordnat. Fast i sanningens namn är det mest maken som kan få lägenhetsfixet ordnat. Jag är usel på allt som har med borrar och fogning att göra. Till och med på tavelupphängnings- och gardinupphängningsfronten är jag genomruttet usel. Jag litar helt enkelt inte tillräckligt mycket på mig själv för att tro att jag ska lyckas mäta tillräckligt noga för att det ska bli jämnt. Dessutom är jag rädd för borren. Den låter jättehögt och jag tror att jag ska borra genom någon av mina kroppsdelar istället för genom väggen. Är det en dotter i magen ska jag se till att maken lär henne borra och foga i tidig ålder. Är det en son ska han få lära sig sticka och virka. Fast jag kan ju inte själv sticka och virka. Får skicka honom till Studiefrämjandet.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gött att Baby Lidfors har sådan integriteten redan i späd ålder!

2011-02-15 @ 00:31:21
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se
Postat av: Elna

Hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det där om borren, de verkar vara livsfarliga!

Vädret är ett skämt, mer bistert än Jan Guillou i en tjuvjakts-diskussion.

2011-02-15 @ 11:46:44
Postat av: Kikki

Skicka du Newt till mig så ska jag lära henne både sticka och borra! Och baka fantastiska chokladtårtor samt konsten att äta upp dem!

2011-02-15 @ 16:38:30
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Cicci

Senast satte jag upp en gardinkappa med en häftpistol; det finns inga opraktiska tjejer, bara opraktiska grejer;)

2011-03-01 @ 12:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!