Helgens storverk



Efter att ha sett denna veckas gravidbild fick jag en mastodont chock. Jag är ju jättestor! Inte konstigt att folk tjatar om att man är gravid hela tiden när jag går runt och ser ut såhär. Förstår även makens milda chock när jag igår sade att jag inte trodde att det syntes så mycket att jag är gravid om jag klär mig i svart. Jag hade kunnat sätta på mig ett svart tält och en synskadad människa hade sett på långt avstånd att jag är gravid. Nåväl, anledningen till min chock är ju att jag inte haft tillgång till en helfigurspegel sedan vi sålde vår garderob med spegel i slutet av december. Det har ju hänt en del sedan dess, milt sagt. Detta är således jag i vecka 33.

Som vanligt var det idag dags att göra den sedvanliga helgturen till IKEA. Som av ett lyckoslag sprang vi på en helfigurspegel med guldram, precis en sådan jag letat efter och dessutom för en billig peng.


Vi köpte även ett nytt sofföverdrag till vår Ektorp. I tell you, Ektorpsoffor är det nya svarta. Det är en sjukt bekväm soffa!



Bortsett från detta är det som vanligt maken som gjort helgens stora arbetsinsats som denna helg heter kakelsättning i köket. Bildbevis:



Ikväll förbereder jag mig för den sista arbetsveckan på väldigt länge. Känns lite småkonstigt att man ska vara ledig på obestämd tid, men samtidigt ska det bli vanvettigt skönt.

Kommentarer
Postat av: Elna

Dagens samlingsord är underbart! Och då syftar jag på både magen, spegeln, soffan och kaklet! =)

2011-02-20 @ 18:47:28
Postat av: Kikki

Kan du fatta att det faktiskt ligger en liten person där inne! Längtar så till att få lära känna henne/honom.

Kram!

2011-02-20 @ 18:50:14
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Sessatessan

Åååh vad fin du är! Men visst är det underbart med en (bauta, hihi) kula på magen :)

2011-02-20 @ 19:56:43
URL: http://sessatessan.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är verkligen jättefin. Men jag blir utmattad bara jag tittar på dig. Om jag någonsin blir så stor så kommer jag nog gnälla över både det ena och det andra mest hela tiden. Kudos to you :-)När man är så duktig som du så är det helt ok att börja gråta i korvkön på IKEA.

2011-02-20 @ 20:08:58
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!