Fem arbetsdagar kvar

Fem arbetsdagar kvar till havandeskapsledighet. Min hjärna blir mer och mer frånkopplad för varje dag som går. Idag ringde en anhörig som presenterade sig och sa godmiddag, varpå jag svarade godmorgon. Om folk ber mig göra grejer och jag inte skriver ner vad det är så glömmer jag helt sonika bort det helt och hållet. Igår lämnade jag min plats för att lämna en lapp till en läkare. Efter att ha gått två meter fick jag stanna och tänka i 45 sekunder på vart jag egentligen var på väg, eftersom jag inte hade en susning om varför jag just rest mig eller varför. Jag går på toaletten femton gånger under ett arbetspass och om man ber mig gå med en blodgas har den nästan koagulerat innan jag hunnit till lab. Med jämna mellanrum öppnar jag fönstret på vid gavel, eftersom min buk trycker undan lungorna så mycket att jag efter att ha ätit min mastodontstora frukost varje dag spenderar flera timmar med att bara försöka ta tillräckligt stora andetag för att fylla lungorna med luft. Så, ja, havandeskapsledigheten känns mer och mer välkommen för varje dag som går.

Ska man tro mammasidorna på internet så ska buken sjunka ner under nästa vecka och åtminstone minska andningsbesvären. Dock kommer det att öka trycket på blåsan, men hur mycket värre kan det egentligen bli jämfört med hur det är nu? Ja, jag förstår att jag kommer att få äta upp det uttalandet snart.

Ikväll planerar jag att äta en onyttig men god middag och troligtvis somna i soffan framför ett avsnitt av Gilmore Girls.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Håll ut darling! Jag lider med dig och det BLIR bättre när man får lite luft igen. Och som du sa, vad spelar blåsan för roll - toan är din bästa vän. Träffas snart? Ullared innan värkarna kommer? (jag kan köra dig i vagnen)

Kram och saknar er mucho!

K

2011-02-18 @ 18:44:33
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Sessatessan

Har du börjat snarka än :), haha. Jag snarkade som en tok i slutet. Halsen kändes som sandpapper på morgonen ;)

2011-02-18 @ 19:51:25
URL: http://sessatessan.blogg.se/
Postat av: Yasmine

åååå älskar Gilmor Girls, t om så mkt att jag har hela serien på dvd - haha.

2011-02-19 @ 11:17:26
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!