Hemglass- upplösningen

Så kom då sanningens minut igår. Idolfinal närmade sig och så även glassbilen från Hemglass. Jag hade så gärna velat säga till er att jag inte ens märkte att den körde förbi. Att den gled fram lika tyst som en drive by shooting-bil downtown Los Angeles (de kör väldigt tyst har jag för mig. Eller spelar de väldigt hög rapmusik kanske?). Men det gjorde den inte. Enda skillnaden från förra gången var att jag denna gången varit begåvad nog att stänga alla fönster. Glassbilen spelade lika förbannat högt som vanligt och dottern vaknade i stort sett lika hysterisk som förra gången. Så vad gör man nu då? Fortsätter sin crazy mommy streak och ringer upp den där chiefen på Hemglass i Malmö och säger att han får lägga om sin glassrutt? Eller tiger och lider och nattar dottern en timme senare varannan fredag? Tål att tänkas på.

Bloggen är fortfarande halv, men jag har nu insett att jag kan förhandsgranska innan jag publicerar. Tar lite tid bara. Jag fick rådet av en smart läsare att testa ctrl och minus, men det hjälper tyvärr föga. Vi kan hoppas på att blogg.se kanske rättar till det där vilken vecka som helst nu.

Idag ska dottern umgås på tu man hand med farmor och farfar. Hennes föräldrar, det vill säga jag och maken, ska ut och äta, dricka lite vin, kanske ta en drink, se på tv i sovrummet och sova länge. Säg det inte till någon bara. Man kan bli stenad för mindre på familjeliv.se. Samtidigt som man föder barn blir man nämligen automatiskt också av med all vilja att hitta på saker som man tyckt om att göra förrut. Iallafall familjelivsmammorna. De är superduktiga. Lättt Stepford-fruiga, men duktiga. Jag, inte så duktig. Dessutom tror jag att både farmor, farfar och dotter tycker om att lära känna varandra i lugn och ro utan en hysteriskt flaxande mor i bakgrunden som gormar om gröttider, middagsvilor och whatnot.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Dags att ta fram decibelmätaren och se om de bryter mot miljöförvaltningens regler... Och anmäla om de gör det. Eller åtminstone ringa upp den där chefen och hota med anmälan... :)

2011-12-10 @ 11:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!