Mat

Denna dag är en smula gråmulen. Jag lär Isabelle att lyssna på Amanda Jenssen och hon försöker lära sig själv krypa samtidigt som hon bankar takt med handen i golvet. Jag har förlorat mitt eget vad som var det att hon skulle krypa innan november var slut. Nu är det nya budet att hon kryper innan december är slut.

Ja, som sagt, gårdagen skulle då ägnas åt matlagning. Min tanke var att maken liksom skulle agera mer tyst konsult, men eftersom jag är så vanvettigt långsam och dessutom drabbades av extrem otur gällande både försvinnande recept på nätet samt ruttna räkor, så slutade det hela med att maken fick hacka 75% av alla rotsaker samt göra sås till mig för att jag skulle hinna. DOCK ska jag meddela att jag numera är stolt lammsteksexpert. Likt en Michelin-vinnande kock brynte jag steken och värmde den sedan på låg värme i ugn tills den uppnådde 68 grader, då den fick vila i folie innan jag vant (nåja, här kan jag ha brustit lite) skar upp den i tunna skivor. Jag gjorde också en bitching skagenröra till förrätt. Det visar sig alltså att jag numera inte bara kan rosta bröd med ost och koka makaroner, utan också grilla lammstek och toast skagen. Det finns fortfarande hopp!

Nu ska jag fortsätta matlagnings-bonanzat med att laga gröt till dottern innan babysimmet. Babysimmet är 17.30, men eftersom det tar 45 minuter att få i Isabelle en portion gröt börjar vi redan nu. Det är bäst. För hjärtat. Och kärlen. Efter 45 minuter har vi gröt i Isabelle, på Isabelle, på Antilopen, i oss själva (en naturlig följd av "Mmmmm, vilken god gröööööt mamma har gjort!!"), och på golvet. Och då är man ändå glad, eftersom en del av gröten faktiskt är i Isabelles magsäck.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det lät gott. Om du nån gång bjuder hem så vet du vad du kan laga.

2011-12-01 @ 17:43:26
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2012-01-12 @ 22:46:03
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!