Ständigt dessa måndagar

Livet går åter sin gilla gång. Dottern sover inte alls som en lemur, men hon har iallafall slutat rejva på nätterna och just nu är jag mycket tacksam över det (ja, suck that, Murphy). Idag är det måndag. Det verkar som att det alltid blir måndag oavsett vad man gör för att förhindra det, så jag antar att det bara är att acceptera faktum (efter nästan 32 år. Kom inte och säg att jag inte är med på noterna alltså).

Idag har jag några vaga planer på att slå in julklappar, för att få en såndär julig feeling med inslagna julklappar som ligger och skräpar lite sådär pittoreskt under granen (som vi inte har, så de får ligga vid adventsljusstaken istället). Tyvärr är jag en alldeles för otålig och hetsig själ, så när jag slår in julklappar ska det gå snabbt. Det resulterar alltsom oftast i att det ser ut som att mina julklappar slagits in av ett gäng tvååringar. Själv tycker jag att de brukar se lite sådär Samhall-charmiga ut, men ingen annan har någonsin komplimenterat någon av mina inslagningar.

Eftersom dottern sover sött i sin vagn efter att ha blivit körd över tröskeln i tjugo minuter har jag i lugn och ro hunnit bloggsurfa lite såhär på förmiddagskvisten. Bloggsurfandet resulterade i att jag hittade en bok som jag snabbt bestämde mig för att önska mig i julklapp såhär i sista minuten. Jag skriver det här på bloggen, annars kommer jag glömma att jag önskat mig den. Jag har en tendens att alltid glömma vad jag önskar mig i julklapp fast jag just för tillfället önskar mig hur mycket som helst. Föräldrapenningen är jag väldigt glad över att jag har, men den tillåter inte precis några utsvävningar. Därför är årets julklappsönskelista brutal. Nåväl, boken jag bestämde mig för att jag önskar mig heter:

Skit i mössan! : 59 myter och missförstånd kring barn och föräldrar (pocket)
av Åsa Erlandson.
Beskrivning:
Alla föräldrar rullar runt i en torktumlare av myter och missförstånd kring sina barn. Vandringssägner som har valsat runt i 100 år, mormors gamla sanningar och nya myter sprids av böcker, föräldratidningar, släkt och vänner. Och vi älskar att sprida dem vidare. Skit i mössan synar 59 vanliga myter under lupp. Med hjälp av experter och vetenskapliga rön får vi reda på hur de uppstod och hur det ligger till.
Läs den vare sig du vill stilla din nyfikenhet, är orolig över något som du har hört eller bara vill elda på nästa middagsdiskussion. Boken är skriven av journalisten Åsa Erlandson, illustrationer av Eva Thimgren.

Nu ska jag försöka dra nytta av att dottern sover middag och ta en dusch och sätta på mig något vettigare än mysbyxor. Hur tusan ska jag klara av att vara på jobbet ombytt och färdig klockan kvart i sju om två veckor? TVÅ VECKOR?! Ska jag verkligen börja jobba om två veckor? Gulp!*

*Ett alltför sällan använt uttryck/läte från diverse serietidningar på 80-talet. Sprid vidare för renässans!

Kommentarer
Postat av: Ann

Halloj! Vad trevligt du har det här då! :-) Och jag älskar namnet Smugglosmurf!

Visst verkar boken vara en höjdare? Önskar bara att den kommit ut för sisådär 9 år sen, när min son var nykläckt... ;-) Vågar knappt läsa boken förresten - tänk vad många galenskaper jag måste ha utsatt honom för.... :-0 Tur att din dotter är liten än, alltså.

Ha en fortsatt fin måndag!

2011-12-19 @ 18:45:04
URL: http://shopstop-ann.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!