Hjärnsläpp igen

Idag gick jag och maken till Netto för att handla julklappspapper att slå in våra julklappar i. Vi kom ut med revben, Barbapappapåslakan, knäckebröd, choklad, muffins, leverpastej och saltlakrits (som jag rent nostalgiskt var tvungen att köpa eftersom jag åt dem när jag mådde illa under graviditeten). Problemet nu är bara att vi inte har något papper att slå in julklapparna i. För det glömde vi köpa. Vi kom ihåg att köpa fullkomligt onödiga saltlakritspastiller, men julklapppspapper köpte vi inte. På plussidan står det dock, as we speak, ljuvligt doftande revben i ugnen. Och till efterrätt kan vi äta saltlakritspastiller. Inte helt dumt ändå.

Imorgon kommer mommy-gruppen hit på playdate. Det innebär att Isabelle var tvungen att sträckläsa hela Utvandrar-sviten av Vilhelm Moberg idag. Man vill ju inte att hon ska halka efter de andra ungarna i utvecklingen. Vi har redan börjat repetera lite Svansjön-moves så att hon ska kunna uppträda med ett one woman performance för mommy-gruppen efter nyår. Man vill ju inte pressa henne för mycket på en gång.


Gott! Och bra mot graviditetsillamående vad det verkar.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Tips från min skattkammare: slå in paketen i dags/vecko-tidningaspapper med rött snöre (kanske i tyg och man är tillräckligt hopplös som jag och missar snöret med och får gå loss i sylådan...)Det blir räsersnyggt och lite trash-chickt så där...

2011-12-19 @ 21:12:03
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!