Kyrkligt

Idag har vi fått svaret på vad som kan få Isabelle att sova middag helt fridfullt i två timmar, nämligen ett besök på St Andreas-kyrkans öppna förskola. Hon valde även denna kyrkliga plats till sin premiärvändning från rygg till mage, vilket resulterade i att en av de andra mammorna refererade till mig som "Solsidan-mamma".
På frågan "Är hon verkligen din dotter?" kan vi idag snabbt konstatera att hon är det. Vid slutbönen (sånt man får ta i kyrkans lokaler antar jag) körde Isabelle sitt pruttmunstrick. Inte för att det hördes bland alla miljoner barn som var där, men som mor blir man ju ändå lite extra stolt.

Det visar sig nu att eftermiddagsluren på två timmar straffar sig vad gäller nattning. Hon vill överhuvudtaget inte höra talas om att sova (ikväll heller). Nu har hon precis informerats om att alla bebisar som är uppe efter halvåtta måste ligga på magen på en filt på golvet, så det är det hon gör nu. Jag tror att hon kanske inser att hon är uppe sådär lite på nåder. Fast kanske inte. Själv stålsätter jag mig för en liknande natt som föregående. Not good!


På kyrkmattan med lånade nycklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!