Rättvist straff

Jag tycker om när rättvisa till slut skipas. Efter att ha fått terrorisera en hel stad med omnejd under flera år utan att ha blivit dömd för i stort sett någonting har den där förbänkade gryningspyromanen äntligen fått ett rejält fängelsestraff på åtta år. Jag antar att det förmildras i hovrätten framöver, men åtta år var väl faktiskt mer än välförtjänt. Dessutom ett bra skydd för mannen ifråga, eftersom jag tror att någon stackars Ystadbo annars snart fått nog och puttat pyromanen ur sitt elände (ett känt gammalt svengelskt talesätt) medelst vapen.


Även om jag inte har tittat så mycket på tv som jag trodde att jag skulle göra under min ledighet (jag hade förr gjort mig av med soffan innan tv:n hade fått ryka) har jag fascinerats lite över en del tv-serier som existerar. Hur har till exempel Jims värld:
1. Kommit till?
2. Överlevt mer än tre avsnitt med fler än tre tv-tittare?
 
Detta är en helt sinnessvag serie som handlar om en dryg, ful och fet man som är gift med en snygg och vän, om än något tråkig, kvinna. Varenda gång jag zappar förbi det håller han på med något själviskt och otrevligt och hon är en aldrig sinande källa av förståelse och milt överseende. Det ska vara någon slags komediserie, men det är mest beklämmande att skåda. Folk som skrattar åt sånt måste vara lite konstiga. Eller så är det någon slags amerikansk humor som vi inte förstår oss på i Sverige. Har iallafall aldrig träffat på någon vars favorit-tv-serie är Jims värld. Vill ni beskåda tragiken så går den någon gång på morgonen på någon kanal. Troligtvis Kanal 6, för de är duktiga på att sända usel tv med en lätt manschauvinistisk touch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!