Clownfötter

Eftersom mina stora, gravida clownfötter inte verkar trivas i några andra skor än de magnifikt fula vinterskorna jag köpte i vintras i storlek 38 var det ett misstag att gå på promenad i basketskorna i storlek 37. Vägen till Västra hamnen var trevlig och friskusaktig, men på vägen hem klämdes en mellantå på ett sätt som orsakade en linkande, patetisk gång. Nåväl, en promenad på en halvtimme blev det none the less. Nu har det gått två timmar sedan järntabletten, ergo införtjänad kopp kaffe.





Häromdagen sprang jag på en gravidblogg som gjorde mig ganska illa berörd. Jag tycker på intet sätt att allt man ska skriva om är bäbisfjun och ulliga spjälskydd, och även om jag inte delar Von Sydows sjukliga intresse för kungafamiljen, så är det skönt att hon inte bara lägger upp bilder på bäbiskläder.

Bruden vars blogg jag nämner ovan verkar dock ha tagit det där ett steg för långt. Uppenbarligen har hon någon slags osunt kostintresse i botten och ser rent anorektisk ut på bilderna från början av graviditeten. Så fort den här bruden har klämt ut bäbisen (vilket verkar ha hänt i början på mars) är det viktnedgång som gäller. Det är viktkontroller, pulsklockor, fan och hans moster. Till midsommar ska hon ha gått ner till 48 kg. Hon kommer redan nu i sina jeans i storlek 24. Visst nämner hon sin dotter då och då, men det viktigaste verkar vara att hon ska gå ner till 48 kg till midsommarafton. Förvisso känner jag mig elefantig för tillfället och ser fram emot att så småningom gå ner alla graviditetskilon, men att fokusera på det det första man gör efter förlossningen känns direkt sjukligt. Den här människan verkar, för att lägga sten på börda, dessutom jobba som dietist. Inte så kul med en anorektisk dietist som dessutom rackar ner på lata tjockisar i sin privata blogg. Ingen dietist jag hade velat ha hjälp av...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, ja, man bli illa berörd... Tänker att tjejen nog har ganska taskig självkänsla och hoppas att det inte ska färga av sig på det lilla barnet (särskilt om det är en dotter).

2011-04-04 @ 14:25:48
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se
Postat av: hedda

Första tiden tror jag det är super att bara få lära känna varandra, bebis och föräldrar. Vikt? Ganska trivialt just då. Jag var dålig på att motionera men ammade flitigt. efter 6 mån var kilona borta av sig självt! Varför stressa så?

2011-04-08 @ 20:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!