Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!



Såhär såg det ut i vårt residens igår. Det var, efter att ha våndats över det i nästan två veckor, dags att deklarera. När jag säger deklarera menar jag inte att det var dags att ta fram telefonen och skicka iväg ett sms, utan ta fram de fyra pärmarna med dåligt insorterade papper från lägenhetsförsäljningen i höstas plus diverse papper från lägenhetsförsäljningen 2007. Jag kallar det ren tur att jag inte har slängt de där papperna, givet mitt stora hat för alla slags papper, men jag antar att jag på någon nivå förstått att de här papperna behövde sparas. Tack och lov. Nu, efter viss hjälp från svärföräldrarna och viss hjälp från Skatteverkets hjälplinje (Jag: "Ska vi fylla i K2-formuläret också?" Tanten på Skatteverket: "Varför skulle ni göra det?" Jag: "Nä, nä... jag vet inte...") ska allting vara rätt ifyllt och skatten på vinsten på ett slutgiltigt sätt uppskjuten (inte preliminärt, som man kunde ledas att tro av de där gynnarna på Skatteverket). Idag ska vi personligen lämna in deklarationerna på Skatteverket och sedan slänga en trasig stol och en ful kruka på tippen. Fula krukan lämnade förre lägenhetsinnehavaren kvar på balkongen till oss. Den och en mycket ful matta som ser ut att rymma massa smuts och äckel. Kanske kan vi lämna de grejerna på Skatteverket också förresten? Som ett tack för en förstörd dag fylld med deklaration? Nä, nä, kanske inte ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!