Planen

Jag gör inte detta för att ni ska ledas att tro att jag fött barn sedan sist. Uppdaterar bloggen dåligt alltså. Igår gick jag en längre promenad än jag gjort sedan jag blev gravid. Mer eller mindre promenerade jag faktiskt mellan halvtio och två. Det straffade sig när jag kom hem med en episk yrsel och allmän sjukdomskänsla, eller så var det bara en släng av solsting. Vet inte så noga. Efter att ha blivit matad med årets första takterassgrillkorv däckade jag framför box nummer 6 av Gilmore Girls och tyckte allmänt synd om mig själv.

Alltså fortfarande ingen barnafödsel. Planen är som följer (om ni vill veta. Annars får ni helt enkelt sluta läsa nu): På fredag ska vi ringa till Prenatal och säga att vi vill komma in på påskafton och bli undersökta (mest jag då. Jag tror inte att de vill undersöka maken). På påskafton ska vi sedan åka till KK, göra ultraljud, CTG och hinnsvepas (någon bisarr grej de gör med någon hinna som tydligen kan påskynda ankomsten). Efter det ska vi åka hem, eller till svärföräldrarna och äta påskmat, beroende på vad klockan är, och vänta på att det hela ska sätta igång. Om det inte gör det, ska vi åka till KK igen på annandag påsk och göra om allt som gjordes på påskafton. Minus påsklunchen hos svärföräldrarna, för eventuellt sätter de faktiskt igång förlossningen på annandag påsk, och då är man kanske inte så sugen på att åka iväg på påsklunch. Dessutom är vi inte bjudna på påsklunch på annandagen, så då vore det ju konstigt att plötsligt dyka upp hemma hos svärföräldrarna och förvänta sig påsklunch. Så, anse er underrättade om planen framöver. Själv parkerar jag mig i soffan så länge, i väntan på Godot. Han kom ju aldrig heller, den där Godot.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Darling, snart är du mamma!

2011-04-20 @ 19:01:41
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Syster Yster:)

Jag beundrar dig för att du inte blir helt galen och går bärsärk av frustration!

2011-04-20 @ 19:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!