Nyheter såhär långt

Idag har vi hängt på prenatal igen. CTG ser bra ut, blodtrycket är bra, urinen är bra och fostervattenmängden är bra. Så vi fick välja själva vad vi ville skulle ske härnäst. Jag försökte skövla över ansvaret för det på maken, men han skövlade raskt över det på mig igen. Så jag bestämde att vi skulle ha lite is i magen. Eller typ isblocket som Titanic gick på grund efter att ha kört in i. Det är mycket is nu. Nu väntar vi alltså fortfarande på att bäbisen själv ska bestämma sig för att komma ut. Den har fram till onsdag på sig, sedan är det dags för nästa prenatalbesök, och vid den kontrollen tycker tydligen de allra flesta läkare att det börjar bli dags att sätta igång processen oavsett vad bäbisen har bestämt sig för.

Så här sitter man, i vecka 42 plus två. Jag tror att vi alla vet att den här människan inte kommer att bestämma sig självmant för att komma ut. Blir som gisslandrama på onsdag när han/hon ska tvingas att komma ut med hjälp av förhandlare (barnmorska). Fick mig en hinnsvepning idag när vi ändå var på prenatal, och efter det har jag legat på mitt underlägg i sängen och slumrat till "Nio månader" som råkade gå på tv. Se inte den, om ni inte redan har gjort det. Den skulle vara kul, men det var den inte. Inte i vecka 42 iallafall.

Kommentarer
Postat av: Malin

Den är inte kul i någon vecka.

2011-04-26 @ 05:17:56
Postat av: Yasmine

den har aldrig varit rolig. Skickar en tröstkram i sommarvärmen :)

2011-04-26 @ 11:19:06
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!