Motsatsen

Idag har jag gjort motsatsen till det jag gjorde igår. D v s gått upp sent, förvisso varit en sväng på biblioteket, men sedan legat i sängen och läst precis hela dagen. Trött som en pensionär. Har dock ikväll varit hemma i Thomas och Sannas nya lägenhet på middag. Himmelsk lammstek och lika himmelsk paj med glass efteråt. Inget vin och ingen whiskey till mig, men har man lärt sig uppskatta en god paj as much as the next guy så gör det inte så mycket. Vi fick till och med med oss pajresterna hem (efter att de hört hur jag beordrade maken att göra paj till mig imorgon och förbarmade sig över honom). Nu sitter jag här med mina graviditetsrelaterade andningsbesvär och ska strax ta dagens sista Niferex och sedan lägga mig tillrätta i sängen med min nyinförskaffade chick-lit, Sophie Kinsella. Jag rekommenderar henne inte, men i mitt nuvarande tillstånd passerar den utan besvär. Min koncentrationsnivå är i klass med en treårings. Om ni ursäktar tjatet om Von Sydow så tycker jag att hon börjar verka lite fed up. Fullt förståeligt när man har gått tio dagar över tiden. Själv har jag gått ingen dag över tiden och börjar ändå tycka det känns lite småjobbigt. Det kan dock vara för att jag är rätt duktig på att måla fan på väggen och ser framför mig hur jag går fjorton dagar över tiden. Fast för det mesta försöker jag låta bli att tänka på det.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Du & maken din vart väldigt bra gäster ska ni veta... :0) Ni blir inbjudna när vänttan är över igen ska ni se, så då kanske dukan få smaka på något gott du också... men tack för en himla trevlig afton och Liv hon hälsar också, från sömnen sin ...

2011-04-05 @ 23:03:23
Postat av: Malin

Meg Cabot är en annan lättviktig chicklit författare som slinker ner lika lätt som choklad.

2011-04-06 @ 11:50:51
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!