Lång dag

Vet inte om det var någon bra idé att gå upp sådär tidigt imorse. Det känns som om idag har pågått väldigt länge nu. Har gått frukostpromenad, varit sällskapsdam åt Isis en timme, druckit kaffe, skrivit ett par blogginlägg, läst ett antal andra bloggar (Ebba har inte skrivit något sedan igår), ätit lunch, vilat middag, storhandlat, tvättat (däribland kuddöverdragen till stjärnkuddarna i soffan och den nya amningskudden), dammsugit upp fjädrar från kuddarna och därefter resten av lägenheten (som dammsögs senast i lördags), ätit kryddstarka korvar som lunch nr 2 OCH tittat på Beverly Hills på tv. Jag är rädd för att jag håller på att förvandlas till någon slags manisk hemmafru. Det står förvisso i ett par av mina mammaböcker att man i slutspurten av graviditeten vill ha en tom tvättkorg och en ren lägenhet, vilket lätt blir lite småjobbigt när man inte vet exakt när det är dags för avfärd till förlossningen. I vanliga fall tvättar jag i bästa fall var fjortonde dag. Tacksamheten och smärtfriheten efter att Guds vrede har lämnat mig gör mig också eventuellt något hyperaktiv och tacksam över att jag kan existera som en normal människa igen.

Kommentarer
Postat av: Thomas

måväl vara att du hade en städdag men jag förmodar att du kan koppla av imorrn kväll iaf :0) du slipper ju både laga mat och diska, förutsatt att du inte envisas med att du vill göra det :P

2011-04-04 @ 21:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!