Imorgon?

Idag har jag varit på stan och fixat presenter till makens födelsedag som är på söndag samt införskaffat säsong nr 5 av Gilmore Girls. Man behöver mycket Gilmore Girls när man går i väntans tider. Graviditeten ger upphov till en hel del frågor när man elefantar runt på stan. I de affärer där expediterna frågade när det är dags uttrycktes det stor skepsis inför att det skulle dyka upp någon bäbis under morgondagen, och det är väl ungefär det jag själv tror. Jag har iochförsig ingen erfarenhet av hur det ska kännas dagarna innan man åker till förlossningen, så troligtvis har jag bara påverkats av expediterna. En av dem tipsade mig att jag ska bluffa till mig en igångsättning genom att säga till barnmorskan att det kliar i handflatorna och under fötterna. Då sätter de visst igång en ganska omgående. Tror dock jag väntar tills det faktiskt börjar klia innan jag säger att det gör det.

Imorgon är det BF. Det är, enligt de som vet, en dag man ska se till att ha andra planer för eftersom färre än 5% faktiskt föder den dagen de är beräknade till, och om man inte gör det sitter man och väntar och väntar och blir bara väldigt besviken när klockan slår 00 och inget har hänt. Imorgon ska vi till alltså till barnmorskan för kontroll. Därefter har jag tänkt mig att bjuda brodern på födelsedagslunch (BF= äldste broderns födelsedag), fast honom har jag inte fått tag på än, så det hänger löst. På kvällen ska vi fira makens kommande födelsedag med middag på en av våra kvarterskrogar, Via Napoli, tillsammans med vänner. Och vips kommer BF-dagen att ha gått och inte en sekund kommer vi att ha väntat på att värkarna ska sätta igång. Det är iallafall planen.


Ingen vet varför hon ligger där, men själv verkar hon tillfreds.

Kommentarer
Postat av: kattis

Det var lite Jan Stenmark över den bilden. Jag ÄLSKAR Jan Stenmark!! Men jag HATAR Gilmore girls - jättemycket! Och det är ju konstigt, för nog tycker jag att du och jag har samma humor ibland. För övrigt: om din blogg bara kommer handla om hur söt din dotter är efter BF kommer jag bojkotta den så sant som amen i kyrkan. Capisch??

2011-04-07 @ 18:46:08
Postat av: Malin

Jag håller helt och hållet med Kattis på den sista punkten. En del kan klart handla om det nya underverket, men inte allt. Då är jag glad och nöjd:-)

2011-04-07 @ 19:40:26
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Jan Stenmark? Katt i badkar? Que? Det förvånar mig att Gilmore Girls ogillas, men accepteras motvilligt, även om jag tycker att du ska ge det en andra chans. Eftersom jag konsekvent hatar en majoritet av mammabloggar just för att det tjatas om fluff, fjädrar och mirakel ska jag försöka med all kraft jag har att tillmötesgå era önskemål. Jag har inte sett hemorrojder nämnas i någon annan blogg, så jag tror att ni kan vara rätt lugna såhär långt.

2011-04-07 @ 19:55:31
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ett annat sätt att fördriva tiden: nya Gravidbibeln som nyss kommit ut. Mycket Ebba verkar det som. Iaf enligt Ebba. :-)

2011-04-08 @ 09:04:19
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se
Postat av: kattis

Googla bilder+jan-stenmark! han är för go den.

2011-04-08 @ 15:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!