Utmattad


Dagens tips från mig: Tycker ni om att sova och vill ha en bra ursäkt till att få göra det hela tiden, bli gravida!
Jag är så omänskligt trött att det är helt absurt. Jag är pigg som en 85-åring. Bortsett från att 85-åringar vaknar tidigt när de gått och lagt sig vid sextiden. Jag kan gå och lägga mig vid sextiden OCH sova länge nästa dag. Ok, sex var kanske lite överdrivet, men nio är inte precis en ovanlig tid för sänggående nuförtiden.

Igårkväll somnade jag gott i soffan till Shutter Island, som ändå var en bra film. Sov till halvelva i soffan, för att sedan efter att ha blivit väckt tio gånger av Peter, flytta in till sängen för ytterligare tio timmars sömn. Det makalösa är att jag nu, klockan halvfyra på eftermiddagen, är lika trött som om klockan vore halvelva på kvällen (=mycket sent för mig). Försöker få i mig en kopp kaffe för uppiggande effekt. Tyvärr smakar kaffe bäver nuförtiden, och Red Bull får man inte dricka när man är gravid.



Idag har jag köpt en ny klänning som framhäver den byst som ökat i storlek och döljer den mage som också ökat i storlek. Magic! Är mycket upprörd över att ingen berättat för mig att man växer på bredden. Jag trodde bara att man skulle få en mage som gick framåt/utåt, inte att man skulle bredda ut sin lekamen i form av saccosäck. I mina forna jeans ser jag ut som en (ett?) av de muffins som jag ständigt sätter i mig på jobbet nuförtiden. Ok, ok, inte bara att skylla på graviditeten, men jag tänkte att kalorierna från godiset skulle jämna ut sig med tanke på allt vin jag inte dricker. Status quo på ett sätt. Iallafall, klänningen ska bäras på Crazy Catladys födelsedagskalas i Trelleborg. Ska bli mycket kul, bara jag håller ögonen öppna längre än vanligt.

Imorgon blir det fler lägenhetsvisningar. Vi fick inte den vi ville ha. Jag har inte panik. Bara en dag denna veckan har jag haft det, och då blev jag ÄNNU tröttare, så har inte panik mer. Självbevarelsedrift.


Kommentarer
Postat av: Sessatessan

Jag minns det så väl... de tre första månaderna sov jag mig igenom. Jag förstår inte nu att jag ens orkade gå till jobb. Det blir bättre...! Se framåt...=)

2010-09-05 @ 19:18:29
URL: http://sessatessan.blogg.se/
Postat av: CrazyCatLady

Och en tjusig klännig var det allt. Den framhävde vad den skulle och dolde vad som döljas skulle.

2010-09-07 @ 01:24:23
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!