Retail therapy








Ledig dag efter jobbhelg har ägnats åt retail therapy. Jag har på sistone varit mycket duktig och sparat väldigt mycket pengar. Eftersom vi inte riktigt vet när vi får vår lägenhet såld, men däremot vet när vi får den nya lägenheten har jag sparat lite extra inför det obehagliga med avgifter för dubbelt boende. Vi ska givetvis ta en försäkring för dubbelt boende, men gissar att man får betala själv under de första månaderna.

Nåväl, idag tyckte jag att jag förtjänade att köpa fina saker till mig själv. Ovan ser ni mina nya finfina höststövlar med kilklack från Vagabond. Om kilklackar inte är så bekväma som jag har tänkt mig så blir jag besviken, för jag har intalat mig själv att kilklackar är nästan samma sak som inga klackar. Jag är ungefär lika lång som en smurf, så behöver lite artificiell hjälp.

Köpte som synes även lite tung litteratur i form av Douglas Kennedy. Tantsnusk är väl en lätt överdrift, men det är kanske inte precis någon Nobelprisvinnare. Nice hösttidsfördriv helt enkelt.

Har idag hittat det utmärkta sättet att få den där dunkande venen i Peters panna att sluta dunka. Venen i Peters panna dunkar i olika trafiksituationer, det vill säga när någon kör för långsamt, inte kör alls, inte har blinkers et cetera. Det utmärkta sättet att distrahera dunkande venen är att nynna melodin till "Knights of the round table". Funkar hur bra som helst! Borde testat för länge sedan.


Kommentarer
Postat av: Yasmine

mmm snygga stövlar och kilklack ÄR skönt :) som att gå utan klack men ändå bli lite längre :)

2010-09-27 @ 19:57:39
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Elna

Get out, precis de stövlarna stod jag och pillade på igår! Kilklack är kanon, jag äger redan två par skor med denna fiffiga lösning.

2010-09-30 @ 13:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!