Till Niklas Stenhård

- Ni vet hur man ibland googlar sitt eget namn?
Det sa vår mäklare idag, precis innan han skulle gå efter fotograferingen.
- Ja, jo, sa jag artigt.
- Det är en trevlig blogg du har.

Jag minns inte riktigt vad som yttrades härefter. Kände mest hur allt blod lämnade huvudet och på tsunamisätt svallade genom resten av kroppen och orsakade enorma svettvallningar. Som Monica i Vänner sa efter att ha glömt bjuda Rachels mamma på Rachels baby shower: "Oh my god, my ass is sweating!".
Jag har för mig att jag på något vis försökte be om ursäkt, men jag minns ärligt talat inte riktigt, för jag skämdes djupt och innerligt samtidigt som jag försökte tänka tillbaka på hur illa blogginlägget faktiskt var.

Jag har läst det nu. Tio gånger. Det är givetvis tänkt att vara humoristiskt. OCH en väldig god kritik till hans gympapass som är så populärt. Bara för att jag är för lat för att gå upp på lördagsmorgnarna och träna betyder ju inte det att de som gör det är konstiga. Eller, kanske bara lite konstiga. Och ALLA svettas ju på gympapass. Det är ju meningen. Menar förstås inte att han är svettig i mäklartjänsten, för det är han alls inte. Idag var det ju jag som stod för svettandet till exempel. 

Inte klok-uttalandet syftade givetvis också gympandet. Hade vi valt en mäklare som vi inte tycker är klok hade vi inte själva varit riktigt kloka. Eller, ja, jag känner mig kanske inte värst klyftig just idag, men det är garanterat inte pga mäklarvalet.

Kort sagt, kära vänner, och Niklas (om du någonsin vågar dig in på denna blogg igen), mina innerligaste ursäkter för klumpiga blogginlägg. Har dessutom fått mig en rejäl läxa vad gäller att ha folks namn med i min blogg. Jag må ha en högskoleutbildning, men jag är inte så värst smart visar det sig.  Om ni ursäktar ska jag gå och dra något gammalt över mig nu.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

thihihi välkommen till bloggandets underbara värld ;) Fast jag har ju läst det där inlägget och ser helt klart både humorn och självironin i det och det tror jag att alla andra gör oxå :) Så blogga vidare du :)

2010-09-15 @ 18:41:09
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Alex

Hahahahahahaha lysande! Det är nog ingen fara ska du se :)

2010-09-15 @ 18:47:17
URL: http://gehenna.bloggproffs.com
Postat av: Smugglosmurf

Uttrycket "sjunka genom jorden" har aldrig känts så aktuellt som idag. Bad till och med Peter ta fram geväret och skjuta mig, men han ville inte.

2010-09-15 @ 18:54:44
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Kikki

AAAAAAASGARV.....kär bästa vännen det är nog lungt skall du se men herregud va kul.......

2010-09-16 @ 09:02:28
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Kikki

Ovanstående kommentar var från Robert, men naturligtvis instämerjag. Hohoho!

2010-09-16 @ 10:36:54
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!