Lördag


Vår litterära katt.

Efter ett tiotimmars sömnmaraton vaknade jag imorse och var precis lika trött som tidigare. Det är underbart. Lyckades efter frukost att INTE gå tillbaka till sängen, utan faktiskt in i en dusch och vidare till bondens marknad på Drottningtorget. Hur charmigt som helst med rapsolja från Österlen, svenska äpplen och tomater. Kände mig hemlig och huslig och som att jag skulle haft med sig en flätad korg till varorna och schalett i håret.

Ikväll kommer Peters systrar och en svåger samt en systerson på middag. Peter gör Wallenbergare. Jag är ju ingen eminent matlagare, men brukar försöka bidra med något. Vid tidigare tillfällen har jag kört Skagenröra i krustader (tror jag att det heter) och innan dess provade jag en fiaskokaka som hette Fransk chockladtårta. Blev inte alls god som jag hade tänkt, och kunde nog använts som mordvapen om den slungats på rätt sätt. Idag har jag gjort Lyxig kladdkaka. Den luktar mycket gott, men är också väldigt platt och just nu vägrar den släppa från botten på formen FAST JAG HAR SMORT OCH BRÖAT DEN JÄTTEFINT!! Jag sitter här (på Peters initiativ. Annars hade jag nog stått och bankat maniskt på botten med en hammare för att få den att lossna) och väntar i lugn och ro på att den ska svalna så att jag på ett försiktigt sätt kan ta bort botten. Såhär ser den ut nu:


Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh söta, söta du! Och heja Peter! Som jag älskar er två (tre)!

2010-09-18 @ 15:56:46
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Och vi dig!

2010-09-19 @ 00:17:31
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Yasmine

hahahaha gillar din kaka. Hoppas den blev god :)

2010-09-19 @ 21:45:00
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Den såg ut som en katastrofzon, men smakade himmelskt :)

2010-09-19 @ 22:14:31
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Kattis Korv

HAHAHA!



Än värre är det när man gjort en riktig SNYGG tårta som man sen...baaara ska få...över på fatet...NEJ!! KAKJÄVEL! Hemskt. Jag hade en hemsk episod (kakmässigt graderat) när jag gjorde mammas 65-årstårta i somras och ville impa på min svägerska (nog så huslig). Den havererade totalt efter borttagning av springformen och blev till rosa kladd över hela bordet.



Storasyster sa förresten att ni sprungit på varandra!

2010-09-20 @ 22:55:16
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!