Bra och dåligt

Bankbesöket var fruktansvärt. Fast ändå bra. Ett tag trodde jag att köpet av den nya lägenheten skulle behöva gå tillbaka eftersom vi inte har sålt den gamla än. Eftersom vi har underbara bankmän på vår sida så kommer vi trots allt att kunna köpa den nya lägenheten. Det var den bra nyheten. Den dåliga nyheten är att det kommer att kosta. Närmre 16 000 kronor i månaden, tills vi blivit av med öket vid Nobeltorget. Så, om jag inte sagt det förr så säger jag det nu: KAN NÅGON VARA SNÄLLL OCH KÖPA VÅR LÄGENHET?!

Lyckligtvis har jag en underbar försvarsmekanism inkopplad som gör att jag inte kan vara förtvivlad och vilja kasta mig från balkongen under någon längre stund. Efter att vår bankman skrattat åt att jag bad Peter att skjuta mig när vi skrivit på de där papperna om att en av oss dör så avskrivs halva skulden, så kändes det något lite bättre. Förstår inte varför han skrattade bara, för det var minsanneda inget skämt.
Tur att jag inte har några missbruk kvar att bekosta. Nog för att jag aldrig tidigare känt så mycket för att kedjeröka ett paket cigaretter och svepa en flaska rödvin, och hade troligtvis också gjort det om det inte varit för lilla Einar (och Julia), men jag avhåller mig. Jag är full av god karaktär. Och full av godis och rostade mackor med ost. Och muffins. Kladdkaka. Och allt annat ätbart jag kommer över. Jäpp, karaktär, thy name is Johanna.

Om ni vill höra något kul så ska jag inte berätta om hur dagen har varit på jobbet. Men det är lugnt. Vi ska göra ett flödesschema enligt Lean-modell. Har vi tur kan vi ta bort all mudda, som typ överflödig personal. Det ska bli skönt.

Om ni faktiskt VILL höra något kul så är det så att imorgon är det dags för första ultraljudet. Det ska bli hur kul som helst! Ser fram emot det lika mycket som jag ser fram emot att åka till Tivoli på sommaren, och det är mycket!
På kallelsen får de det faktiskt att låta lite som en attraktion i sig. Det står: "Endast en vuxen får närvara vid undersökningen (bortsett från modern hoppas jag). Fotografering och videofilmning ej tillåten." Ha, låter precis som en karuselltur på Tivoli! Jag tror att det är två stycken. Kanske. Känner mig som sagt som en gravid flodhästhona redan nu. Går som en också. För att folk ska tycka synd om mig.

En parentes: De där Erik och Mackan, vad fyller de för syfte? De är överallt, eller iallafall den där tjocke av de två. Jag tycker att de verkar direkt korkade och förstår inte riktigt varför de får vara med på tv alls. Jag känner på rak arm tio människor som är roligare än vad de där två är tillsammans. OCH snyggare. Ska man inte vara snygg för att vara med på tv? Fast det gäller nog bara kvinnor förresten. Män får vara både fula, feta och dryga. Se bara på Jan Guillou.

En parentes till: När jag i mitt förra inlägg skrev att jag skubbade från jobbet under min sista sjukdag (för två år sedan, mind you) så var det sant. Tillfället jag skubbsjukade mig från ett jobb innan det var år 2000 (servitris i Dublin). Nästa gång blir åtta år från 2008, alltså 2016. Det är också då jag har råd att vara sjuk nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh! Erik och Mackan! Jag diggar dem stenhårt.

2010-10-30 @ 18:14:18
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!