Mer bäbisnamn

Einar. Efter mycket möda och tandagnisslan har vi kommit fram till arbetsnamnet Einar. Jag är fortsatt övertygad om att vi väntar en liten flicka (Julia), men jag kan sträcka mig till att vi kalllar henne för Einar tillsvidare. I det här läget är jag bara nöjd om jag slipper höra Harald en enda gång till.
Annars har namnet Albin seglat upp på en för mig klarblå himmel, men Peter säger veto. Han säger även veto till det finfina namnet Didrik. Peter säger veto till mycket. Sedan kommer han med absurda förslag som Juno, Jupiter, Cato och Håkon. Plötsligt förstår jag varför graviditeten ska vara i nio månader. Det är så lång tid det tar att enas om ettt namn. Mest absurda namnet (bortsett från Harald givetvis) är Nova. Det är ju ett köpcentrum! Varför inte döpa stackarn till IKEA och tjäna lite pengar på det i såna fall?

Helgen har förflutit delvis i apatins tecken (lördags) när vi inte lyckades ta oss för något vettigt alls nästan och delvis i efffektivitetens tecken (igår) när vi attackstädade/pimpade inför fyratimmarsvisningen av lägenheten. Därefter lämnade vi Hår av Hin i Alex kapabla händer och begav oss till Mellbystrand. Där fick vi bäbisgrejer och hamburgare. Visste ni hur absurda mängder grejer man behöver till barn? Det gör man iallafall. Vi är plötsligt mycket glada över att vi har så många fina vänner/släktingar som har grejer till oss. Fast jag tycker fortfarande att någon av dem ska skaffa fler barn, så att jag kan få latte-sällskap i vår. Måste lära mig dricka mycket latte också.
Nåväl, nu har vi iallafall en bilbarnstol, en bärsele, en gungstol (typ), en vällingflaskvärmare till bilen, en babymonitor samt en kasse med barnkläder. Vi är mycket nöjda! Nu sitter jag och Einar och lyssnar på Edith Piaf. jag kultiverar min dotter lite på förhand.

Kommentarer
Postat av: Peter Lidfors

Hrrrrrrmmmmmffff!

Cato samt Harald och för den delen Juno och Jupiter är kraftfulla namn. Det var väl kultur på agendan?

Vad är mer kulturellt än dessa namn?

Jag ställer mig synnerligen skeptisk till dessa påhopp på min person som gjorts i detta forum.

2010-10-11 @ 12:20:03
Postat av: Kikki

Haha! Kör så det ryker! (Fast Nova tycker jag är snajsigt) Elvis tycker jag dock är bäst. Eller vad sägs om Edith, Wilmer, Sonia och Milton, Miliam, Maja, Engla, Adi, Elin och Aston?

2010-10-12 @ 12:53:52
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Anneli R

Hihi. Alltid svårt med namn. Jag ville ju ha en flicka så det var flest flicknamn som jag kom på (Elsa, Amber, Stella, Natalie m fl) men det blev ju en pojk (Anthony). Sen kan det ju vara så att man ser att det passar med ett annat namn när bebben kommit :). Ha inte så bråttom m namn ni har 3 månader efter ankomst att bestäma er.

2010-10-13 @ 11:09:48
Postat av: Johanna

Håller med dig ang. Nova. Passar bättre i husvagn än i barnvagn...

2010-10-14 @ 05:45:09
Postat av: Niklas

Hur vore det med namnet Alve?

2010-10-19 @ 08:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!