Ingen vidare dag

Vissa dagar skulle man aldrig lämnat sängen. Garanterat hade det varit värt de där karenspengarna. Men sånt vet man ju aldrig på förhand. Jag brukar kalla mig för mellantrop, dvs absolut ingen filantrop, men inte heller riktigt en misantrop, utan ett slags mellanting.
Idag har dock varit en misantropdag. Brukar inte känna mig så överraskad när folk beter sig illa, men idag kom det som ett riktigt slag i solar plexus. Ibland blir jag naivt besviken på hur folk uppför sig. Detta är absolut inte rätt forum för att vädra dagens händelser. Sitter bara och förundras, och förundrar mig över att jag faktiskt förundrar mig överhuvudtaget.

En ljuspunkt i allt detta elände är att man trots allt gör saker som patienterna uppskattar, vilket givetvis är hela meningen med arbetet. Florence Nightingale-varning. Ursäktar mig ödmjukast.

Idag har någon blivit skjuten här i krokarna, men det var säkert en ren barmhärtighetsskjutning. Ingen anledning till att inte vilja bo här inte. Nobeltorget är där det händer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!