Renskavstjosan

Det visar sig att sjuksköterska by day och tapetskrapare by night är en ytterst tvivelaktig kombination av yrken. Iallafall om det ena är på heltid, vilket det är, och också om det ena (samma) just för tillfället går med en sjuksköterska kort och femtontusen sjuksköterskor sjuka. Jag vet, contradiction in terms med en sjuk sjuksköterska, men det händer oftare än man tror. 
Igår, efter dag sex på arbetet (nummer 1) fick jag ett komplett psykbryt när det blev dags att bege sig mot dag sju av tapetskrapning.  Maken var hård i sin dom av att jag omedelbart skulle gå hem och inta sängläge i väntan på vidare instruktioner. Vidare instruktioner visade sig vara äta grillad kyckling med grekisk sallad samt se på Beckfilmen Gamen på tv, för att därefter inta sängläge igen. Det var hårda bud, men bara att acceptera.

Idag har jag inte heller skrapat tapeter. Jag har däremot varit nyttig i hem nummer 1 genom att efter tolv timmars välbeövd, komatös sömn ha städat, tvättat samt bakat kladdkaka. Sistnämnda blev väl kladdig. Mest som smet om jag ska vara helt ärlig. Den har blivit utvisad till balkongen för stelning, och ska därefter återutvärderas.

Har just nu en renskavstjosan i ugnen. Det är en av mina tre signaturrätter. Det vill säga en av de maträtter jag kan laga. Jag försöker förhindra att ett psykbryt drabbar maken, som även han jobbat onaturligt hårt under förra veckan. Alltså tar vi idag en välförtjänt paus från den lägenhet som vi just nu refererar till som "stället med de oändliga lagren av tapet som aldrig försvinner". Helt ärligt visste jag inte att man kunde hata tapeter så mycket som jag gör just nu. De måste dö.

Kommentarer
Postat av: Elna

Ha ha, du är inte ensam, jag minns när jag skar i en kladdkaka som gav ifrån sig ett "blobb" och flöt ut över allt den kom över...!

2010-11-09 @ 21:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!