Järnbrist

Efter ett litet besök på KK igår fick jag konstaterat ett Hb på 102. Not good. Jag som hade hoppats få slippa ta järntabletter. Jag har ätit jätteduktigt och jättemycket med järn och kombinerat det med c-vitaminer precis som man ska. Dessutom är jag inte ett dugg trött, vilket jag trodde man var med ett Hb på 102.

Idag har jag premiär för en ny regim- inget te till frukost, utan bara färskpressad apelsinjuice och knäckebröd med leverpastej. Nu är det femton minuter senare och jag är JÄTTESUGEN på te. Dammit. Har gett upp och satt på tevatten nu. Hur länge ska man vänta egentligen innan man dricker kaffe eller te efter att man intagit sitt järn?

Apropå färskpressad juice kan jag verkligen göra reklam för nedanvarande mickepock från OBH Nordica:


Den är supersmidig. Man håller en skuren apelsinhalva mot pressaren, sätter i sladden, och vips rör den på sig och juice tillverkas. Och efteråt:  And all you do is rinse!

Idag ska jag, bortsett från att köpa järntabletter, betala räkningar och jobba en c-tur på jobbet. C-tur= 13.30 tilll 21.30. Det trevliga med jobb på obekväma arbetstider är att det faktiskt är väldigt skönt att sova länge en måndagförmiddag och sitta och såsa fram tills det är dags att gå till jobbet. Minus är att man inte hinner se de sista tio minuterna på Top Model-reprisen...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch! Tar också de där läskiga Niferex. Ett tips är att ta dem på kvällen precis innan man går och lägger sig. Blir inte lika illamående då. Och jag är ju inte ens gravid...

2010-11-30 @ 00:29:56
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!